ביקורות תרבות

ביקורת סדרות: הסדרה שצריכים לראות עכשיו

קרדיט: IMDB

"ברירה (לא) טבעית" היא הסדרה של הרגע. כן, היא דוקומנטרית. כן, היא לפעמים איטית. אך הנושא כל-כך רלוונטי, מסקרן ואף מפחיד. מערכת לתוך הלילה יצאה מזועזעת אך מסוקרנת מכל העניין. הנדסה בימי קורונה.

קריספר. משם מתחיל הסיפור. הסדרה הזו היא כל מה שמפחיד בוירוס הקורונה. היא לא ידועה. היא מפחידה במה שהיא מציגה כי היא דוקומנטרית. היא גם לא מתפשרת מאותה סיבה. אבל היא הדבר הכי רלוונטי ועדכני שתראו בתקופה הנוכחית. יוצרי הסדרה עשו עבודה מדהימה להראות נושא מורכב וקדחני ולפשט אותו, לאט לאט, כמו שפורמים קשר גורדי.

במהלך הסדרה הצופה נחשף לשלל מחלות ממאירות, זאת כאשר כעת מרחפת הקורונה במחשבה של כולנו. מה שנדמה תחילה במדע בדיוני, מתברר במהרה כחלום, במקרים מסוימים הסיוט, של כולם. יוצרי הסדרה, לאור קאופמן וג'ו אגנדר, לא אומרים לנו מפורשות מה נכון, מה מוסרי ומה לא. הם רק מצביעים עם עדשת המצלמה על המצב הקיים. על מה שהלך בשנים האחרונות בעולם ה"ביו-האקרים". מונח שכנראה יספק לכם הרבה תהיות לתוך הלילה. מה שהחל כמסע מהוסס, ורואים את זה על המרקע, לאט לאט מתפתח לכדי עלילה מפותלת, עם התקשרויות רגשיות כמעט לכל המוצגים. באמת שבשלב מסוים, ניתן היה להתחלחל או להשתהות נוכח הדברים המציאותיים המוצגים בסדרה.

הקדמה של האדם לא נראתה כל-כך מפחידה כמו בסדרה הזו. מאמצעים למיגור איידס שמפותחים ע"י אנשים במגרש החנייה ועד בעיות אתיות אחרות. הסדרה הזו בטוח רק ההתחלה. הסדרה מבית היוצר המהונדס של נטפליקס בטוח תפתח דיונים בנוגע לתחום החדש והמתפתח של המדע. כמו מחלומות הזייה של מרי שלי.

מערכת לתוך הלילה יצאה מזועזעת, מוטרדת אך מהונדסת לתת חמישה כוכבים מתוך חמישה לסדרת המופת הביו-מופתית "ברירה (לא) טבעית" של נטפליקס. תעורר מחשבות, זה בטוח.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה