בארץ

פרט טכני? לאחר פרשת ההדתה האחרונה, הטכניון הציב יעד לאירוע חברתי ביום שישי עוד כחודש

קמפוס הטכניון. קרדיט: דף פייסבוק הטכניון.
Written by נטע שיר

המוסד פרסם את התאריך, שממוקם בלב חופשת הקיץ עבור הקהילה הסטודנטיאלית במוסד האקדמאי, ברשתות החברתיות. מנגד, במכתב נשיא המוסד האקדמי שנלווה לפרסום לא צוין התאריך. נשיא הטכניון התייחס  במכתבו לסטודנטים לפרשת ביטול אירוע חברתי במוסד עקב טענות לחילול שבת: "כל ניסיון לרמוז לכפייה כזו, או לכניעה לה, הוא הבל ורעות רוח".

הטכניון הודיע שלשום (26.07) כי בעוד חודש תתקיים מסיבת הסלסה המיועדת ביום שישי באולם השקוף במקום. כך, האירוע שנדחה בשבוע שעבר יתקיים ב-26 באוגוסט- בתקופה שיכולה להיחשב כשיא פגרת הלימודים הקיצית עבור המוסד האקדמי. דבר אשר מעלה את קיום האירוע, מפאת ביקוש או ההתעניינות הציבורית במקרה, בסימן שאלה גדול. ב"הבהרה בנושא" שיצאה שלשום מנשיא הטכניון, הפרופ' אורי סיון, לסטודנטים במוסד נכתב כי "בעקבות התקפות בעיתונות וברשתות החברתיות בימים האחרונים אני רוצה להבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שעמדת הטכניון הייתה ונותרה איתנה- להבטיח סביבה מכילה וליברלית המאפשרת לכל באי הקמפוס להתנהל לפי אמונתם ללא כפייה מכל סוג", והוסיף: "כל ניסיון לרמוז לכפייה כזו, או לכניעה לה, הוא הבל ורעות רוח".

"בפרט, הטכניון ימשיך לתמוך בקיום פעילות חברתית יזומה של סטודנטים וחברי סגל אקדמי ומנהלי בכל ימות השבוע, לרבות בערבי שבת" טען סיון. במכתב עצמו לא צוין קביעת התאריך המיועד למסיבה במהלך חודש אוגוסט. במקביל, בדף הפייסבוק של המוסד הגבילו מי יכול להגיב לפרסום. "הבהרתו" של נשיא הטכניון באה לאחר שורה של פרסומים וטענות לכניעת המוסד ללחצים מצד רב בית הכנסת בטכניון, הד"ר אלעד דוקוב, לבטל את מסיבת סלסה בבית הסטודנט יממה לפני קיומה. זאת כאשר כ-200 כרטיסים לאירוע כבר נקנו.

באגודת הסטודנטים בטכניון (אס"ט) הגיבו בשבוע שעבר לביטול המסיבה כי "רצינו לעשות מסיבת סלסה ביום שישי כדי שגם בתקופת המבחנים תהיה לנו דרך לשבור את השגרה העמוסה, מתוך הרציונל שביום שבת אין מבחנים וסטודנטים לא יפגעו. בשבועיים האחרונים עבדנו מאוד קשה בשיתוף עם לטינוביט כדי לגרום לזה לקרות", וטענו: "לצערנו, הטכניון (שבבעלותו בית הסטודנט) החליט לבטל את האירוע בגלל שהוא מחלל שבת. הביטול הזה לא מקובל עלינו ואנחנו נמצאים בשיח מול הטכניון כדי שזה לא יקרה יותר. אנחנו נמשיך לעבוד קשה ולהרים אירועים שוברי שגרה, כיפים ומעניינים לטובת כלל הסטודנטים". באס"ט התחייבו כי כל קוני הכרטיסים יזוכו.

שמו של הרב דוקוב עלה מספר פעמים בשנים האחרונות יחד עם כותרות בעיתונות להתערבות דתית במוסד האקדמי. במאי השנה, דוקוב קרא לסטודנטים המתנגדים לפעילות התא הגאה במוסד "לקחת אחריות על הקמפוס". זאת במסגרת קבוצת וואטסאפ של בית הכנסת שבתחומי המוסד. דוקוב עודד סטודנטים בקבוצה זו להצטרף לקבוצת "שומרים על המשפחה", ששמה לעצמה מטרה לפעול נגד פעילות קהילת הלהט"ב במרחב הקמפוס. בשנת 2018 חתם דוקוב כ"רב הטכניון" על גילוי דעת עליו חתמו 200 רבנים בו נכתב: "הטרור האגרסיבי המלווה בשטיפת מוח תקשורתית השכם וערב על מנת להכשיר את הלבבות כאילו יש כאן איזשהו מושג של משפחה, להרוס את מושג המשפחתיות ולהפוך את הסוטים לגיבורים לא יצלח".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

נטע שיר