בארץ תחקירים

אלפים מחו בירושלים בסמיכות למתחם מעון ראש הממשלה, מאות מחו בקיסריה מול מעונו הפרטי

צוללת "אין חיסון למחדלי הקורונה" בירושלים. קרדיט: דני שור, מחאת היחידים.

שבוע 33 למחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואלפים ממשיכים להפגין בכיכרות ובגשרים. בירושלים, אלפים הפגינו מול מתחם מעון ראש הממשלה הרשמי. בקיסריה, מאות צעדו והפגינו מול מעונו הפרטי של ראש הממשלה. במהלך ההפגנות בירושלים נפגע בראשו תא"ל (במיל') אסף אגמון, ממובילי מחאת "אין מצב".

אלפים הפגינו אמש (06.02) זה השבוע ה-33 במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בכיכרות ובצמתים. בירושלים, עימותים החלו בין שוטרים למפגינים לאחר שהמשטרה סגרה את היציאות מאזור כיכר פריז. תא"ל (במיל') אסף אגמון, ממובילי מחאת "אין מצב" נגד ראש הממשלה, נחבל בראשו באירוע. לטענת אגמון, הגיע שוטר שהכה מפגינים נוספים ובעת שאמר לשוטר כי צילם את המעשה "אז הוא הכניס לי את שני האיגרופים שלו בחזה שלי. מחסום לחץ עליי, והעיף אותי אחורה גם על המחסום שהיה, אז חטפתי גם בגב. אז התערפלתי ונפלתי על הרצפה". ע"פ תיעוד ברשתות החברתיות, וגם לטענת אגמון, המשטרה מנעה כניסה של אמבולנס במשך דקות ארוכות. ישי הדס, פעיל בחבורת המחאה CRIMEMINISTER, הותקף בכניסה לבית החולים בעת שבא לבדוק את שלומו של אגמון. קודם לכן, מאות מפגינים, פלסטינים וישראלים, צעדו בשכונת סילוואן נגד ההתנחלויות. משם צעדו לעבר מעון רה"מ הרשמי ברחוב בלפור להפגנה השבועית. בהתאם, יצאה צעדת מחאה מגשר המיתרים לעבר המעון בבלפור.

עיתון הארץ דיווח כי המפגינים בסילוואן מחו נגד פינויין המתוכנן של עשרות משפחות פלסטיניות מבתיהן, על ידי עמותות המתנחלים עטרת כהנים ואלע"ד. העמותות טוענות כי הקרקע שעליה נבנו הבתים היתה לפני 1948 בבעלות יהודית.

הצעדה מסילוואן. קרדיט: שלום עכשיו.

לפני ההפגנה, מתנועת הצעירים "קומי ישראל" נמסר כי ״למעלה מ-5,000 ישראלים, שהם הסבים והסבתות של כולנו, כבר שילמו בחייהם על מחדלי נתניהו בניהול הקורונה. אחרי שמנע אכיפה בריכוזי התחלואה ודאג אישית לייבא את כל המוטציות האפשריות לארץ, הוא עסוק עכשיו להכניס כהניסטים וחסידי תורת הגזע לכנסת, למען הישרדותו האישית", והוסיפו: "הוא ימשיך לצייץ שקרים בטוויטר, ואנחנו נמשיך לחשוף את האמת ברחובות".

ההפגנה בירושלים. קרדיט: בן כהן, מגפון ניוז.

בקיסריה, מאות צעדו לעבר מעונו הפרטי של נתניהו. מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי ״ביום שני הקרוב יעמוד נתניהו למשפט ויגיב על כתבי האישום נגדו. הסיטואציה בה הוא ממשיך לכהן במקביל כראש ממשלה בלתי מתקבלת על הדעת – לא נתרגל אליה ולא נסכים לנרמל אותה. לנאשם בפלילים אין קשב או יכולת לנהל מדינה והוא מוכיח זאת כבר תקופה ארוכה – יום יום, שעה שעה – בעיצומו של המשבר הגדול בתולדותינו", והוסיפו: "אם הוא מאמין בחפותו – עליו להתפנות לענייניו אישיים אלו ולהוכיח זאת בבית המשפט כאחד האדם, מבלי לקחת מדינה שלמה כבת ערובה בינתיים״.

הצעדה בקיסריה. קרדיט: התנועה לאיכות השלטון.

יו״ר התנועה, עו״ד ד״ר אליעד שרגא, נאם במקביל מול מפגינים בתל אביב: ״השחיתות היא איום קיומי אסטרטגי על קיומה של מדינת ישראל, כך אימפריות קרסו בעבר״.

ממשטרת ישראל נמסר בסיום אירועי הלילה בירושלים: "מרבית המפגינים עזבו את מתחם המחאה שהתקיימה, והכבישים נפתחו לתנועה. במהלך הערב, מספר מפגינים החלו להפר את הסדר תוך ניסיונות לפרוץ את מחסום המשטרה ברחוב קרן היסוד ותוך אלימות כלפי השוטרים".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"