אסיה בעולם

"אני לא מוכן לכך שאתגעגע אליך": הצי האינדונזי פרסם סרטון של צוות הצוללות שטבעה שר שיר פרידה

קרדיט: צילום מסך, BBC.

הסרטון, בו נראים הצוללנים שרים את השיר האינדונזי "להתראות", הוכן מספר שבועות לפני טביעת הצוללת לחופי האי באלי. ע"פ דיווחים, כל 53 אנשי הצוות נמצאו מתים. עד היעלמותה, הצוללת השתתפה בתרגיל נגד ירי טורפדו. סיבת הטביעה אינה ידועה.

"אף-על-פי, אני לא מוכן לכך שאגעגע אליך, אני לא מוכן לחיות בלעדיך. אני מאחל לך רק טוב". כך שרו אנשי הצוות של הצוללות האינדונזית הטבועה, KRI Nanggala 402, בתיעוד חדש שהופץ  ע"י הצי האינדונזי. סוכנות הידיעות ה-BBC דיווחה  בשישי שעבר (30.04) כי בסרטון, בו שר צוות הצוללת את השיר האינדונזי "Sampai Jompa"  ("להתראות"- מל"ל), נראה מפקד הצוללת, הרי אוקטביאן, ליד נגן הגיטרה.

ע"פ עיתון "הסאות' צ'יינה מורנינג פוסט", הסרטון צולם ופורסם בעת חזרת הצוות לפעילות מבצעית במרץ, ונהפך לוויראלי עם קבלת הידיעות על ניתוק הקשר עם הצוללת. כל 53 אנשי הצוות זוהו כמתים. כלי השיט נמצא מחולק לשלושה חלקים על קרקעית הים בעומק של כ-800 מטרים מפני הים.

קרדיט: CGTN AMERICA

דובר הצבא האינדונזי, דג'ווארה ווימבו, אמר לסוכנות הידיעות AFP כי הסרטון צולם כסרטון פרידה ממפקד כוח הצוללות היוצא של הצי האינדונזי בעת החלפתו בתחילת מרץ. כזכור, הצוללת, אחת מתוך חמש צוללות בכוח המשימה של הצי האינדונזי, נעלמה במהלך תרגיל הגנה נגד ירי טורפדו ב-21 באפריל. ע"פ הצי האינדונזי, הספינה יוצרה ע"י תאגיד HDW, לפני 40 שנה אך עברה שיפוץ בשנת 2012. בשנת 2005 HDW הפך לחברת בת של טיסנקורפ מארין סיסטמס (TKMS), וביולי 2011, טיסנקורפ מכרה את הנכסים האזרחיים של HDW לידי MAR אבו דאבי, חברת אחזקות מאבו דאבי.

עיתון "הסאות' צ'יינה מורנינג פוסט" דיווח שלשום (01.05)  כי מחוקקים אינדונזים דורשים לקרקע את הצוללת האחות של הצוללת הטבועה עד שתוכח כשירותה לשיט. הצוללת השנייה, ה-KRI Cakra 401, הושקה רק ארבע שנים מאוחר יותר מה-Nanggala. בכך, טביעת הצוללת העלתה שוב את נושא התיישנות הציוד הצבאי של הצבא האינדונזי לחזית הדיון הציבורי במדינה.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה