בעולם האמריקות והקריביים

היקף הפריצה לבניין הקפיטול האמריקאי נחשף דרך סרטונים שהועלו לרשת חברתית

קרדיט: Dhruv Mehrota Gizmodo

דרך סרטונים שהועלו לרשת החברתית PARLER ע"י חלק מתומכי הנשיא האמריקאי היוצא, דולנד טראמפ, עלתה תמונה מדאיגה של היקף המהומות בהם נהרגו חמישה אנשים, ביניהם שוטר ותומכת הנשיא, בגבעת הקפיטול בוושינגטון הבירה.

מגזין הטכנולוגיה "גיזמודו" האמריקאי דיווח ביום שלישי האחרון (12.01) כי הפורצים לבניין הקפיטול בוושינגטון בשבוע שעבר חדרו עמוק לתוך המבנה ולאזורים שאינם נגישים לציבור. עומק החדירה נראה בבירור מניתוח מיקום GPS של סרטונים שהועלו לרשת החברתית PARLER ע"י תומכי הנשיא דונלד טראמפ ביום המהומות. המידע, שתועד ע"י האקרית בכינוי בטוויטר "ENVY_DUNK" טרום סגירת PARLER ביום שני האחרון, מציג במבט מלמעלה את עומק פריצת תומכי טראמפ למתחם. כזכור, במהומות נהרגו חמישה אנשים, ביניהם שוטר ומפגינה.

קואורדינטות GPS של 618 סרטונים שהועלו לרשת החברתית, ונותחו ע"י המגזין, ניתנו לבולשת הפדראלית לאחר פניית האחרונה למגזין. בהתאם, המגזין מיפה 70 אלף פוסטים ברשת החברתית, ובודד מאות שפורסמו ביום המהומות. המיקום המדויק של משתמשי הרשת החברתית בתוך הבניין קשה לדייק. הקואורדינטות לא יכולות לגלות באיזה קומה של הבניין היו המשתמשים, ויש סטיית מיקום של עד 11 מטרים. לכן, בחלק מן המקרים, צוות המגזין וידא מיקום ע"פ המוצג בסרטונים.

בתקרית ביום רביעי לפני שבועיים, שנמשכה שעתיים, נופצו חלונות והושחתו רהיטים וקירות של הבניין בן ה-220 שנה. קריאות נשמעו לרצח עיתונאים שהסתתרו בחדרים שונים. בהתאם, בתיעוד האירוע נראו אנשים רבים עם חולצות עליהם הכיתוב "6MWE" (ראשי תיבות "שישה מיליון זה לא מספיק") חלק מהמשתתפים לבשו בגדים עליהם הכיתוב "מחנה אושוויץ".

טרום התחלת העברת ההחלטה להדחת הנשיא טראמפ בבית הנבחרים האמריקאי ימים לפני סיום תפקידו כנשיא, חברת בית הנבחרים מטעם המפלגה הרפובליקאית, מרי מילר, ציטטה את מנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר בעצרת הקבוצה השמרנית "אימהות עבור אמריקה". "[גם] אם אנחנו ננצח מספר בחירות, אנחנו עדיין הולכים להפסיד אלא אם ננצח על ראשם וליבם של ילדינו. זהו הקרב. היטלר צדק בדבר אחד. הוא אמר 'למי יש את הנוער, יש את העתיד'" אמרה מילר.

בניסיון להבהיר את הדברים, מילר צייצה ברשת טוויטר: "הודעת חברת הקונגרס מילר היתה הוקעה של מאמצי דיקטטורים רשעים לחנך מחדש צעירים ומאמצים דומים ע"י רדיקלים שמאלניים במדינתנו היום".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה