בארץ

שבוע מניסיון ההצתה של מאהל מחאת "אין מצב" מול מתחם מעון ראש הממשלה, ראש הממשלה שותק

מתועד. קרדיט: צילום מסך, דף טוויטר תנועת "חקירה עכשיו"

ביום חמישי בשבוע שעבר התקבל דיווח על ניסיון הצתה של מאהל מחאת "אין מצב" בסמיכות למתחם מעון ראש הממשלה בירושלים, קטין נעצר בחשד למעשה. במאהל ישנו מפגינים, ביניהם אחותו של פרופ' יורם יובל, עפרה ליבוביץ, ובתה. למרות קולות מסוימים במערכת הפוליטית שגינו את המעשה, מצד הקואליציה שתיקה רועמת.

ביום חמישי בשבוע שעבר תועד ניסיון הצתה של אחד מאוהלי מאהל המחאה מול מתחם בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. בתיעוד שפרסמה תנועת "חקירה עכשיו" ניתן לראות בבירור שני מציתים. זאת בשעה שמפגינים לנו במקום. אתר "מגפון-ניוז" דיווח בשבת הקודמת כי פעילה שהתעוררה והבחינה בעשן מהניילון הבוער, הצליחה לכבותו ומנעה את האסון האפשרי.

פרופ' יורם יובל כתב באתר YNET השבוע בסימן "במקום בו שורפים שמאלנים" כי "כשעפרה אחותי התקשרה ואמרה שניסו לרצוח אותה, הייתי בטוח שלא שמעתי טוב. אבל שמעתי מצוין, ומאז אין לי רגע אחד של מנוחה. לפני שלושה ימים, בליל סילבסטר, ברחוב ראשי בירושלים, במחשבה תחילה ובדם קר, ניסו שני צעירים לשרוף את אחותי. הם הציתו את אוהל המחאה שלה, שבתוכו היא חיה וישנה, מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו – ונמלטו בריצה", והוסיף: "אני מאשים – אבל לא אותם. הם, על פי החשד, שני נערים מוסתים וחמומי מוח. שני נערים חובשי כיפות שחורות שמבוגרים חסרי אלוהים הסיתו אותם, עד שהם התפתו להאמין שהקדוש ברוך הוא רוצה, ושמא אף שלח אותם, לשרוף יהודים שאינם מסכימים עם דעותיהם. בדרכם לאוהל של עפרה, הנערים האלה שאלו עוברים ושבים 'איפה האוהל של השמאלנים?'".

"לא אותם אני מאשים – אלא את מי ששיסו אותם. אני מאשים את המסית הראשי, המחושב, המתוחכם, זה שידיו תמיד נקיות, זה שמלאכתו המלוכלכת נעשית תמיד בידי אחרים, כשהוא מביט ושותק. אני מאשים את האיש שהתיר במעשה ובמחדל, ומה שהכי חמור – בשתיקה שלו – את דמה של אחותי עפרה ושל בתה שני, שישנה איתה לעיתים קרובות באוהל הזה" המשיך יובל, והסביר: "אני מאשים את האיש שמתגורר בבית גדול שיסודותיו ניצבים על שנאת אחים. אני מאשים אותך, בנימין נתניהו, המסית והמדיח, המתחסד והמיתמם. אפילו לא טרחת לגנות ולהוקיע את ניסיון הרצח של אחותי – ניסיון שהתרחש כמטחווי אבן מן המבצר שלך בבלפור. גם את זה לא ידעת, אדוני ראש הממשלה? גם על זה לא שמעת?".

במערכת הפוליטית, מספר פוליטיקאים משורות האופוזיציה גינו את המעשה. יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התייחס לאירוע ברשתות החברתיות: "הניסיון להצית את מאהל המחאה בבלפור היה יכול להיגמר באסון נורא. אילולא קלטה אחת הפעילות את האש, היו פה לוויות ופצועי כוויות", וקבע: "האלימות של תומכי נתניהו הופכת למסוכנת יותר מיום ליום. ההסתה הולכת ומחמירה. שולח חיזוק לאנשי המחאה. אנחנו אתכם".

יו"ר תל"ם, ח"כ משה (בוגי) יעלון, הודיע ברשתות החברתיות כי "הניסיון להצתת אוהל המחאה בבלפור על יושביו, כמו ההתפרעויות האלימות של נוער הגבעות נגד שוטרים וערבים – הם מורשת נתניהו", והוסיף: "הפורעים מבינים את ההסתה והקריצה שלו, כאור ירוק לאלימות. 'אלימות היא כרסום יסודות הדמוקרטיה' קבע רבין לפני שנרצח. על זה תהיה מערכת הבחירות, ובזה הכרח שננצח". מנגד, מרפרוף קל ברשתות החברתיות עולה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, יו"ר כחול לבן בני גנץ, לא התייחסו לאירוע.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, ובהתאם מיד עם קבלת הדיווח אודות המקרה נשלחה ניידת המשטרה למקום ונערכו סריקות ברחבי העיר אחר המעורבים במעשה עד איתורם והעברתם לחקירה. בתום חקירת החשוד בביצוע המעשה, שהנו קטין, הוא שוחרר בתנאים מגבילים".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"