בארץ

בעוד 1700 אנשי סגל של בית החולים הדסה לא חוסנו, מאות עובדי משרד ראש הממשלה כן קיבלו את החיסון

ראש הממשלה טרום ההצהרה אמש. קרדיט: צילום מסך, דף פייסבוק ראש הממשלה בנימין נתניהו.
Written by אריה הלבר

אתר "זמן ישראל" דיווח כי עובדי משרד ראש הממשלה זכו להתחסן בשבוע שעבר ללא קשר לגילם או מצבם הרפואי. מלשכת רה"מ הגיבו כי "עובדים חיוניים נקראים לקבלת חיסון אך ורק עם פנייה מהגופים המחסנים, בעקבות עודפי חיסונים שתוקפם יפוג וייזרקו ללא שימוש מיידי בהם". נכון ל-2019, במשרד עובדים כאלף איש.

כולנו אותו דבר? מנכ"ל בית החולים הדסה, הפרופ' זאב רוטשטיין, חשף ברשת ב' ביום שלישי האחרון (05.01) כי כ-1700 אנשי צוות בבית החולים לא חוסנו. "מסיבות שונות, כל אחד נרשם לפי לוחות זמנים כדי שלא תהיה התקהלות, כדי שלא תהיה העברת מחלה. עשינו את זה בצורה מסודרת, וביום ראשון הופסקו לנו החיסונים. יש אפס חיסונים בהדסה" אמר רוטשטיין לאסתי פרז, והוסיף: "כמובן שהמנכל מודע לנושא, מנכ"ל משרד הבריאות (פרופ' חזי לוי- א"ה), אני מנסה ללחוץ עליו כל שעה".

"אני במשא-ומתן עם המשל"ט, הסברתי לו, ביקש לדעת פילוג של כל אנשי הצוות שלא התחסנו עדיין, שלחתי לו את הפילוג תוך עשר דקות. מאז אני רודף אחריו במקום לרדוף אחרי המנכ"ל" הסביר רוטשטיין.

במקביל, אתר זמן ישראל דיווח השבוע כי מבצע החיסונים כיסה ברמה ניכרת את עובדי משרד ראש הממשלה, ולא עסק רק בחיסון עובדי לשכת ראש הממשלה, קרי אלו הסובבים את ראש הממשלה נתניהו ביומיום. המאמץ כלל עובדים מהבית, ועובדי אגפים שאינם בעלי אופי חירום, מבוגרים וצעירים, ללא קשר למצבם הבריאותי. כתבת "זמן ישראל, טל שניידר, דיווחה כי בחלק מהמחלקות הועברה הוראה להגיע להתחסן ביום רביעי הקודם, ה-30 בדצמבר. במחלקות אחרות, העובדים ביקשו לבחור ב-50% מהסגל שיבוא להתחסן. מנגד, ממשרדי ממשלה אחרים צוין כי לא קיבעו את ההנחיות התמוהות. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התחסן כחלק ממעמדו, ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, התייצבה לחיסון כאזרחית מהשורה. משאר המערכת הפוליטית, רוב ראשי המפלגות שיתחרו בבחירות הקרובות טרם חוסנו בשל קביעת משרד הבריאות.

מלשכת ראש הממשלה מסרו לזמן ישראל: "משרד הבריאות אישר לחסן בעלי תפקידי מפתח, במטרה לשמור על הרציפות התפקודית של המשרד. מעבר לכך, עובדים חיוניים נקראים לקבלת חיסון אך ורק עם פנייה מהגופים המחסנים, בעקבות עודפי חיסונים שתוקפם יפוג וייזרקו ללא שימוש מיידי בהם".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר