בארץ

הקמת מבצע "חוזרים לחיים": ראש הממשלה הודיע על הסכם שיאפשר חיסון לכל אזרח מעל גיל 16

קרדיט: צילום מסך, דף פייסבוק ראש הממשלה בנימין נתניהו.
Written by אריה הלבר

בהצהרה לתקשורת יחד עם שר הבריאות, ח"כ יואל (יולי) אדלשטיין, ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, הודיע על הקדמת המשך הגעת חיסוני חברת פייזר לישראל. המשלוח הבא צפוי להגיע כבר ביום ראשון הקרוב. בינתיים, מאות מפגינים צעדו מכיכר הבימה בתל אביב ברחבי העיר עם צוללות מתנפחות בקריאות "ביבי לכלא". ראש הממשלה נתניהו: "בימים הקרובים, אנחנו נפרסם את סדר החיסונים של מבצע 'חוזרים לחיים'".

"אזרחי ישראל, בשבועות האחרונים קיימתי 17 שיחות עם ידידי, מנכ"ל פייזר, אלברט ברולה. השיחה האחרונה התקיימה ביממה האחרונה. הערב, אני נרגש לבשר לכם על פריצת דרך אדירה. פריצת דרך שתוציא אותנו מהקורונה, ותחזיר אותנו לחיים". כך פתח את דבריו אמש (07.01) ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, בהצהרה לתקשורת יחד עם שר הבריאות, ח"כ יואל (יולי) אדלשטיין.

"אנחנו נהיה המדינה הראשונה שיוצאת מהקורונה" קבע רה"מ, והוסיף: "ההסכם שהבאתי עם פייזר מאפשר לנו לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 עד סוף מרץ ואולי אף לפני כן. כלומר, אנחנו נחסן את כל האוכלוסיות הרלוונטיות וכל מי שירצה בכך יוכל להתחסן. מבצע החיסונים ההיסטורי ייקרא 'חוזרים לחיים'. בימים הקרובים, אנחנו נפרסם את סדר החיסונים של מבצע 'חוזרים לחיים'. המטוס הראשון מתוכנן להגיע כבר ביום ראשון ויהיו עוד ברצף". רה"מ נתניהו הרחיב כי "כחלק מההסכם עם פייזר, קבענו שישראל תהווה מדינת מודל, מודל עולמי לחיסון מהיר של מדינה שלמה. לשם כך, הקדמנו את הגעת החיסונים, ואף הגדלנו את מספרם. ישראל תחלוק עם פייזר, ישראל תחלוק עם האנושות כולה, את הנתונים שיעזרו לפתח אסטרטגיה להביס את נגיף הקורונה", ופירט: "אנחנו יכולים לעשות זאת כי מערכת הבריאות שלנו היא מהמתקדמות בעולם, ממש אור לגויים".

"באמצעות מבצע 'חוזרים לחיים', נפתח את הכלכלה, נחזור למקומות העבודה, לבתי הכנסת, למסעדות ולפאבים, למגרשי הכדורגל והכדורסל, לאירועי התרבות ולחיים שאנו כל-כך אוהבים ומתגעגעים אליהם. אבל כדי שכל זה יקרה, אסור לשכוח לרגע שהמגפה משתוללת בעולם, והיא משתוללת ביתר-שאת" אמר ראש הממשלה.

שר הבריאות אדלשטיין ציין: "היום במיוחד גאה להיות שר הבריאות. מדינת ישראל היא הראשונה בעולם שבה 18% מכלל אזרחיה קיבלו את החיסון הראשון. מדינת ישראל היא הראשונה בעולם שבה רוב אנשי הצוותים הרפואיים קיבלו את החיסון הראשון. מדינת ישראל היא הראשונה בעולם שבה כ-70% מהאוכלוסייה בסיכון כבר קיבלו את החיסון הראשון. הבשורה על הגעה של מאות אלפי חיסונים נותנת לנו לא רק זריקת חיסון, אלא זריקת עידוד ותקווה", והרחיב: "בעזרת השם, בשבוע הבא נחזור לקבוע את התורים החדשים לאוכלוסיות נוספות שבתיעדוף ולא רק 60 פלוס, אלא גם קבוצות אוכלוסייה נוספות".

צעדת ההפגנה בתל אביב אמש. קרדיט: צילום מסך, דף פייסבוק תנועת "חקירה עכשיו".

בד בבד, מאות הפגינו היום בצעדת מחאה בראשות תנועת "חקירה עכשיו" לחקירת מעורבות ראש הממשלה בפרשת הצוללות מכיכר הבימה בתל אביב. המפגינים הניפו דגמי צוללות מתנפחות וקראו "ביבי לכלא".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר