בארץ תרבות

6 סדרות לבינג' לזכר "משחקי הכס"

קרדיט: ID 147939444 © Esteban Martinena Guerrero | Dreamstime.com

הסדרה האייקונית אולי הסתיימה, אבל זה לא אומר שצריך להתאבל. ואם כן, אז למה לא לעשות זאת בצפייה בעוד סדרות מדהימות שבאות למסכים. אז שהחורף אכן יגיע, קבלו שש סדרות ברוח שש הממלכות. אחת עבור כל ממלכה.

הסדרה: חומריו האפלים

הנה זה מגיע. עוד סדרה על סדרת ספרי פנטזיה אייקונית. הפעם ממוחו הקודח של סופר הפנטזיה פיליפ פולמן. רציחות? מאגיה והרבה פאן? צ'ק. השחקנים מעולים כמו ג'יימס מקאבוי (פרופ' אקס מאקס-מן) בתור לורד עזריאל, רות' וילסון ("לותר") בתור מריסה קולטר. ליירה תשוחק ע"י דפני קין ("לוגאן"). אם כל מה שכתבתי עד עכשיו לא אומר לכם כלום, אזי לכו מהר לקרוא את הספרים. ההייפ בעיצומו. בתקווה, הפקת ה-BBC תהיה נאמנה יותר למקור מאשר הסרט מאמצע שנות האלפיים.

יהיה מעניין ותמצאו פה פרצופים מוכרים. קרדיט: HBO.

הסדרה: מי מפחד מהמוות?

עוד סדרה מבוססת פנטזיה ממפעל סדרות המופת של HBO. ע"פ ספרה המהפנט של הסופרת הניגרית-אמריקאית ננדי אוקורפור. לא הרבה הורחב על הסדרה הצפויה, חוץ מהפרט השולי שמי שיעמוד כמפיק הסדרה הוא לא אחר מאשר סופר סדרת "משחקי הכס". מה שאומר שהסדרה בטוח תהיה מעניינת. בינתיים, ריאיון עם מרטין על הסדרה בפרסי האמי ב-2018. כנראה אמרו לו אחרי זה לשמור על דממה בעניין.

הסדרה: ממלכה

אם התגעגעתם לגימיק המתים המהלכים שבאים להרוג את כולם, אל דאגה- יש מלכה חדשה בתחום והיא נקראת "ממלכה". הסדרה הקוריאנית, שעלילתה יכולה להיות מתומצתת ב-"דה וואקינג דד" פוגשת את "מרקו פולו", מגוללת את התפשטות מגיפה מסתורית בזמן שהשליט הנוכחי חולה, חלש ודיי הזייתי. מהיכן תגיע הישועה? אולי מיורש העצר השאפתן. ע"פ אתר IMDB, כל פרק בסדרה עלה מעל 1.78 מיליון דולרים. פרט מעניין אחר בנוגע לסדרה הוא בתחום התמותה האמיתית בהחלט. ב-16 בינואר 2018 חבר צוות האמנות של הפקת הסדרה מת. הסיבה? עומס יתר. הסדרה זמינה בנטפליקס ונראה שהוזמנה לעונה שניה.

הסדרה: אסאודל יאונדאגי

סדרה דרום-קוריאנית נוספת. מגוללת את הסיפור האפי של עלייה לגדולה מלא ביריבויות, בגידות ונבואות זעם בין שבטים שונים שמנהיגיהם נלחמים על הדומיננטיות האולטימטיבית בארץ הדמיונית ארת'. הסדרה מתרחשת לפני היווצרות הממלכות בארץ ארת', במה שהגדירו כתקופת האגדות הראשונות. ספין אסייתי לספין-אוף של סדרתנו האהובה? רק הזמן יגיד. אבל נראה טוב.

הסדרה: סימנים טובים

העלילה עוקבת אחר שד ומלאך, מאוחדים במטרתם למנוע את הקרב האחרון ע"פ האמונה הנוצרית, יורש-העצר לשטן בן 11 ומכשפה שטופת שטנה. בין השחקנים ניתן למצוא את דיוויד טננט ("דוקטור הו") כהשד העונה לשם קרולי, מייקל שין ("המלכה") כמלאך אזירפל ובנדיקט קמברבאץ' כהשטן בכבודו ובעצמו. אפילו יש חרבות בוערות. יהיה מעניין.

הסדרה: מה אנחנו עושים במחשכים

מבוסס על סרט מוקומנטרי משנת 2014 שבוים, נכתב ושוחק על-ידי לא אחר מאשר טייקו וואיטיטי. במאי "תור: רגנרוק", ויוצרו של גוש האבנים בעל שם החיבה "קורג" בעולם הקולנועי של מארוול. לא פלא שהסדרה הזו נראית כהדבר הבא מבחינת שילוב מוקומנטי-פנטזיה. אי-אפשר לחכות. וואיטיטי עצמו מביים שני פרקים בעצמו כך שיהיה קורע. הסדרה מגוללת את ניסיונות הנירמול של חבורת ערפדים בעולם המודרני.

הסדרה: אנגולמויס: גנקו קסנקי

אנחנו לא נהיה מערכת "לתוך הלילה" מבלי לדחוף איזו סדרת אנימה למען הטעם הטוב. לכן, הסדרה הזו אפית, מעניינת וקשה לעיתים לצפייה. נכון, אין פה דרקונים או קסם, אבל מה שיש פה זה שאמאניזם, הרבה דם ועלילה מגניבה. איך אפשר אחרת כשהסדרה מספרת על אחד מניסיונות הפלישה המונגוליים ליפן? אנימציה מהפנטת כבר אמרנו? מדהים.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"