בארץ

ב-28 מוקדים ברחבי הארץ, מאות הפגינו בקריאות אחדות ודמוקרטיה ונגד חזרה אפשרית של יו"ר האופוזיציה לכס השלטון

ההפגנה במרכז חורב בחיפה במוצאי שבת. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

עשרות הפגינו במרכז חורב בחיפה עם דגלים ורודים ודגלי ישראל. כך גם ב-27 מוקדים נוספים ברחבי הארץ. מפגינה בחיפה: "אני מזועזעת מהוותיקים בליכוד. אבי דיכטר, יובל שטייניץ שהיה עד לאחרונה, צחי הנגבי. איפה העמידה שלהם, איפה עמוד-השדרה שלהם? היושרה שלהם?". שלושה מפגינים נקנסו שלשום ע"י משטרת ישראל בהפגנה מול ביתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

מאות מפגינים ב-28מוקדים הפגינו אמש (23.07) נגד חזרת שלטונו של ראש הממשלה לשעבר, ויו"ר האופוזיציה בהווה, בנימין נתניהו בבחירות הקרבות. בשלטי "נאשם בפלילים לא בשבילי", "ביבי, סמוטריץ', בן גביר- הבית בסכנה" ו-"לא למדינת הלכה" הפגינו עשרות במרכז חורב בחיפה. מפגנים דומים התקיימו ב-27 מוקדים נוספים בכיכרות, בגשרים ובצמתים במקומות כמו צומת גומא, תל אביב ואילת. חלק מהשלטים התייחסו לעדות הדס קליין, עוזרת איש העסקים ארנון מילצ'ן, בפרשת 1000 וגם לפרשת הצוללות וכלי השיט.

מפגינה בשנות ה-70 לחייה שנכחה בהפגנה בחיפה אמרה למגזין לתוך הלילה כי בכל סבבי הבחירות האחרונים, זוהי הפעם הראשונה שהיא יצאה לרחובות. "אני מאוד מוטרדת. מאוד מודאגת מהמצב. אני לא מסכימה ובוחרת בביבי. אבל אני מתנגדת לסמוטריץ' ובן גביר. המשיחיות הזו. אני שומעת מה הם אומרים ואני מתחלחלת" מסרה המפגינה, והוסיפה: "אני מזועזעת מהוותיקים בליכוד. אבי דיכטר, יובל שטייניץ שהיה עד לאחרונה, צחי הנגבי. איפה העמידה שלהם? עמוד השדרה עמדה שלהם? היושרה שלהם?".

בהתאם, שלשום נרשם אירוע חריג בהפגנת קבוצת "המצור על ביבי" בקיסריה מול ביתו של יו"ר האופוזיציה. "לא ידעתי, לא שמעתי, לך!" ו-"לא תחזור" קראו השלטים של גרעין מחאת "המצור על ביבי"- זאת בהתייחסות לעדותו של נתניהו בועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון. עדות במהלכה טען רה"מ לשעבר כי לא ידע ולא שמע על הכשלים הבטיחותיים באתר. במהלך האירוע, במסגרתו לקחו חלק כ-20 מפגינים, קיבלו שלושה מפגינים קנסות בגובה 250 שקלים ע"י מפקד תחנת חדרה, סנ"צ זוהר מסלואי, שנכח במקום. זאת בטענה כי המפגינים לא נענו לדרישות כוח השיטור במקום להנמכת מערכת ההגברה בה השתמשו המוחים. מנגד, תיעוד של המפגינים העלה כי הם כן נענו להוראות המשטרה. מסלואי הודיע למפגינים כי פעולות המשטרה בפעם הבאה, במידה ולא יישמעו להוראות המשטרה, יהיו החרמת הרמקולים.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"