בארץ

אלפים הפגינו אמש בתל אביב וברחבי ישראל בתמיכה בממשלה ונגד בחירות

ההפגנה בנמל תל אביב. קרדיט: יוני לוי - כן לממשלת השינוי.

אלפים השתתפו במפגן התמיכה בממשלה בתל אביב. בין המשתתפים היו שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון והעיתונאי דן מרגלית. מפגני תמיכה נוספים התקיימו ב-35 מוקדים  ברחבי ישראל, בכיכרות ובגשרים.

אלפים הפגינו אמש (18.06) ברחבי ישראל במפגני תמיכה בממשלה, ונגד הליכה לבחירות. בתל אביב, בקריאות "באנו יחד, להאיר את הטוב, אנחנו הרוב, יצאנו לרחוב" ו-"כן לממשלת שינוי ואחדות" כאלפיים הפגינו בדגלי ישראל ובשלטי "תומכים בממשלת השינוי", "רוצים שפיות, ולא ממשלת פלגנות" ו-"לא מכבים את האור על הדמוקרטיה". המפגינים קראו לח"כ ניר אורבך (ימינה) ויו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, "לא להישבר". זאת על רקע הדיווחים השונים על פרישת חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) מהקואליציה, והמגעים לפיזור הכנסת הנוכחית. בין המפגינים היה ניתן לראות את שר הביטחון לשעבר, רא"ל (במיל') משה (בוגי) יעלון, והעיתונאי דן מרגלית. בירושלים, עשרות חזרו להפגנה בכיכר פריז בשלטי "נלחמים על הבית". כך גם בכיכרות וצמתים נוספים במהלך מוצאי שבת התקיימו מפגני תמיכה בממשלה במסגרת 35 מוקדים ברחבי המדינה.

מנכ"ל תנועת "דרכנו", יא-יא פינק, נאם באירוע: מי שאוהב את ישראל, מי שאוהב את הציונות, מי שאוהב את היהדות, מי שמגדיר את עצמו כישראלי צריך להבין שיש לנו רק ממשלה אחת. יש לנו רק מערכת בתי משפט אחת. יש לנו רק פרקליטות אחת, ויש לנו רק ראש ממשלה אחד. אנחנו, מי שהגיע לכאן הערב והרבים שצופים בנו מהבית, אנחנו המחנה הלאומי. מולנו עומדים המחנה של המפרק הלאומי, ואסור לנו לתת להם לנצח", והוסיף: המאבק היום בישראל הוא לא בין ימין לשמאל. הוא בין מתונים לקיצוניים, ואנחנו חייבים שהמתונים ינצחו. שהטוב המשותף ינצח. המאבק הוא בין מי שרואה בשונה ממנו הזדמנות לבניית חברת מופת, לבין מי שרוצה לקרוע את המדינה לגזרים לישראל וליהודה ולא ניתן לו להצליח בזה".

ההפגנה בנמל תל אביב. קרדיט: יוני לוי – כן לממשלת השינוי.

"המאבק הוא בין מי שרואה, בדיוק כמו ז'בוטינסקי, במי שרואה בערביי ישראל שותפים להנהגת המדינה, ולא רק פועלים. לא רק מנקים. לא רק כלי להסתה בבחירות" קבע פינק, והסביר כי "המאבק הוא בין הקיצוניים שהחריבו לנו את הבית פעמיים בעשור השמיני לחייה של האומה, לבין המתונים שרוצים לבנות כאן חברת מופת. לסיום בקשה אחת מכם- מה שקורה כאן היום הוא מדהים אך לא מספיק. הרוב המתון, והדומם, חייב להתעורר עכשיו".

ההפגנה במרכז חורב אמש. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

הרב חן שריג אמר בהפגנה בת"א כי לכל בית שבו גדל ציוני-דתי, מהיום שהוא מגיע לתנועת בני עקיבא שומע קודם כל על אחדות, והסביר כי הממשלה הזו הוכיחה שערבי יכול לשבת עם יהודי, שימני יכול לשבת עם שמאלני, שאנשים יכולים לנהל שיח גם אם לא חושבים אותו דבר. הדלקנו אור במקום של חושך ואנחנו כאן כדי להגיד לאורבך לא לפרק את הממשלה הזו ולהמשיך באחדות.

ההפגנה במרכז חורב בחיפה. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

מרגלית אמר לקהל בתל אביב: "שגינו שגיאה גדולה כשיצאנו מהכיכרות וירדנו מהגשרים לפני כשנה. לא הבנו שהניתוח לא הסתיים ושנשארו חלקים לא בריאים בגוף המדיני-פוליטי של מדינת ישראל", והוסיף: "אז עכשיו אנחנו חוזרים לאחר שנה, בנסיבות אחרות ובמידה מסוימת בתנאים קשים יותר. אבל אין לנו ברירה. אנחנו לא נעצור במעלה ההר. לא נעצור".

"שני דברים ברורים. הממשלה הזו הוכיחה שאפשר לקיים על בסיס פשרה וויתורים התקדמות אמיתית לעבר היעדים של מדינת ישראל" המשיך מרגלית, והסביר: "אני אומר לכם, ואני אומר את זה באחריות. בנימין נתניהו השאיר 'אדמה חרוכה' ביחסינו עם ארצות הברית. הממשלה הזאת שיקמה את היחסים עם ארצות הברית. שתיים, בנימין נתניהו השאיר 'אדמה חרוכה' ביחסינו עם המלך הירדני. הממשלה הזאת חידשה את הקשר הזה".

"הממשלה הזאת עדיין לא העבירה את החוקים הראויים למשטר דמוקרטי בקשר לאורך כהונת ראש ממשלה, אבל היא עשתה צעדים ראשונים בכך שקודם כל היא הקימה את הועדה לחקר שערוריית הצוללות. אני נשבע לכם בכל שנותיי ועיטוריי כחושף שחיתויות בממשלת ליכוד ובממשלת העבודה לא ראיתי פרשה כה חמורה כפרשת הצוללות. הממשלה הזאת שברה את 'גג הזכוכית' באשר לשיתוף האוכלוסייה הערבית בקואליציה" הרחיב מרגלית, וציין: "הנוכחות של עבאס בקואליציה הזאת היא ברוח זאב ז'בוטינסקי".

ציפי, בת 71 מהרצליה, סיפרה לאתר החדשות וואלה: "אני כאן כי אני רוצה לתמוך בממשלה. יש שקט, עובדים יפה ולמעננו", והוסיפה: "היא עשתה הרבה שינויים. נתניהו יעשה את מה שעשה קודם – שחיתות, הכול לכיס ולמי שצריך. נמאס לנו מזה. הוא לא צריך להיות יותר בראש, רוב העם מאס בו. אי אפשר כבר לעבוד עליי".

בחיפה, עשרות הפגינו במרכז חורב בעיר. לקול צפירות רכבים חולפים הניפו המפגינים שלטי "כן! לממשלת האחדות", "לא לפילוג ושיסוי", "ממשלת השינוי, הניסוי הצליח" ו-"ממשלה שמורכבת מחיבור הקצוות מביאה לנו הרבה תקוות". גם בהפגנה זו נכחה תזכורת לדרישה לחקירת פרשת הצוללות בצורת חלל צוללת נייד. דגלים ורודים עמדו שוב לצד דגלי ישראל, כתזכורת למחאה הקודמת נגד ראש הממשלה לשעבר, ויו"ר האופוזיציה כיום, ח"כ בנימין נתניהו.

בקי, מפגינה בחיפה בשנות ה-70 לחייה, אמרה למגזין לתוך הלילה: "חזרתי, כי אי אפשר אחרת", ופירטה את החלטה להפגין: "העם ימני. אפשר ימין, אבל לא ביבי. לא רק השחיתות…הוא הלבין את בן גביר. הוא הכניס אותו לכנסת".

מפגינה אחרת מסרה לאתר חי-פה כי "נלחמנו כל כך הרבה בשביל שהממשלה הקודמת תיפול, ואם הנוכחית תיפול זה יהיה כואב מאוד. קשה לנו לראות שעכשיו לא ברור מה יקרה איתה בגלל חברי קואליציה. אנחנו מאוד מרוצים מראש הממשלה נפתלי בנט, ובכלל מהתנהלות הממשלה" , והסבירה: "רצינו ממשלה ערכית, שעובדת קשה בשביל התושבים, ולא יכולנו לשאת את מה שהיה כאן קודם. הרגשנו שהממשלה הקודמת עשתה הכל בשביל לשסות ולפלג וזו לא דרכנו. נצא כל שבת להפגין ואנחנו מקווים לטוב. אנחנו מאמינים מאוד בשר החוץ יאיר לפיד, ומקווים לראות אותו ראש ממשלה אחרי רוטציה ולא בעוד כמה ימים, חס וחלילה, כי הולכים שוב לבחירות מיותרות".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"