ביקורות תרבות

חמש סדרות אנימה לא מוכרות משנות ה-2000 שכדאי לראות

הנה רשימה של סדרות מקוריות, חמודות, שכדאי לראות לפני שיהיה מאוחר. אם את או אתה אוטאקו מתחיל או פשוט אוהב אנימציה זה כיף להעשיר את הידע שלך בעוד כיף.

כמו כל דור ה-Y, אני גדלתי על ערוץ הילדים שנסגר לאחרונה ואת רצועת האנימה הלילית שלו. הייתי חלק מתנועת החשיפה של המערב עם סרטים כמו "המסע המופלא" של הייאו מיאזאקי. סדרות כמו אינויאשה, ראנמה וחצי, בליצ', וואן פיס, סאקורה לוכדת הקלפים, בייבלייד, קאובוי ביבופ, גאנדאם וכמובן סדרת הנינג'ות נארוטו. אבל היו כל כך סדרות טובות של אנימה בכל הג'אנרים שלא היו נחלת הכלל אלמלא חיית ביפן או היית כבר אז צמוד לאינטרנט. מסלייס-אוף-לייף, דרמה, חיי תיכון, פנטזיה ואופרת חלל. הנה כמה סדרות אנימה  שאפשר וכדאי לצפות היום בבינג' אם יש לכם את הזמן: (זהירות ספוילרים!)




5. המלנכוליה של הרוהי סוזומיאה (Suzumiya haruhi no yuuutsu)
סדרה משנת 2006 שמשלבת ג'אנרים מהעל-טבעי, סליס-אוף-לייף וחיי תיכון טיפוסיים ביפן. העלילה מספרת על קיון, תלמיד תיכון שכבר ויתר על אמונותיו בעל-טבעי, שביומו בראשון בתיכון חדש פוגש תלמידת תיכון בשם הרוהי סוזומיאה. הרוהי מאמינה דבקה בחייזרים, רוחות ובעל-טבעי. כשהיא מתלוננת על חוסר בחוגי- העשרה מעניינים בבית הספר, קיון נותן לה השראה להקים חוג לעל-טבעי. בכך היא מקימה את בריגדת ה-SOS. הסדרה עוסקת בהרפתקאות הרוהי וכל אלו שנגררים אחריה בפעילויות המועדון המיוחד. הדמות הראשית אקסצנטרית מאוד אבל מתקבלת על הדעת.

4. סמוראי שאמפלו (Samurai champloo)
סדרה בת 26 פרקים מהנים משנת 2004 בהפקת חברת "מאנגלוב" המנוחה. בימוי הסדרה הופקד על שינצירו וואטאנבה, היוצר של הסדרה עתירת השבחים קאובוי ביבוב, שמספק את הסחורה. הסיפור מגולל את מסעם של רונין, בשם ג'ין, פושע, בשם מוגן, ונערה בשם פ'ו וחיפושם אחר הסמוראי שמריח מחמניות ביפן בתקופת אדו אלטרנטיבית בה מוסיקת היפ-הופ נפוצה. הסדרה משלבת מוסיקת היפ-הופ מבית היוצר של המפיק האגדי נוג'אבס. היא משלבת את תרבות ההיפ-הופ העדכנית היפנית בכל חלקי הפרקים- מקצב העריכה, שילוב המוסיקה ועד צורת הצגת הדמויות. עוד משהו שמגניב בסדרה הם הקרבות והקישוריות לאירועים היסטוריים ביפן כמו מרד נוצרים בשלטון היפני ומשחק בייסבול נגד קבוצה אמריקאית בראשות אלכסנדר קרטרייט.


3. טוראדורה! (Toradora!)
סיפור זיג-זג רומנטי בתיכון בו הדמויות הראשיות מנסות לעזור אחת לשניה לזכות בחיבתן של מי שהן מחבבות, רק לגלות שהם מחבבות אחת את השנייה. ריוג'י טאקאסו הוא תלמיד תיכון שנראה כמו עבריין אבל בעצם הוא בחור רגיש שאוהב לנקות. מנגד, טאיגה האיסאקה היא תלמידת תיכון קטנה, דומה לבובת חרסינה שהיא הכל חוץ משבירה. עם מקל מעץ ואישיות חמומת-מוח היא יכולה להיות מאוד מסוכנת. יום אחד, הם נפגשים ומגלים כי הם קרובים לנושאי-החיבה של כל אחד מהם במקביל. מכאן מתפתח הסיפור. זה סיפור אהבה חמוד שנופל קצת לקלישאות אבל עדיין חמוד. הדינמיקה בין הדמויות מצחיקה וגורמת לך לעודד אותן עד להבנה הנוגעת ללב.


2. טסובסה קרוניכל (TSUBASA CHRONICLE)
מי לא ראה את סאקורה לוכדת הקלפים? אם ראיתם, כדאי לכם גם לראות את הסדרה החמודה הזו. בעולם אלטנטיבי לסדרה המקורית, סאקורה היא נסיכה שוב בעלת כוח קסם אבל במקום קלפים יש לה זכרונות בצורת כנפיים עם נוצות. סאורן הוא לוחם מאומץ שמוצא בחפירות ארכיאולוגיות פיסול של סאקורה עם הכנפיים. בשלב מסוים תוקפים גורמים עוינים למלוכה את החפירה וסאורן מציל את סאקורה אבל כל הנוצות מתפזרות בין ממדים שונים. במסעם למצוא את כל זכרונותיה של סאקורה בין הממדים מצטרפים אליהם נינג'ה מיפן בשם קורוגאנה, יצור חמוד בשם מוקונה ששולט בקיפוץ  בין ממדים, וקוסם בשם פיי בעל סוד אפל. תחשבו על סדרת "סליידרס" משנות ה-90 עם דמויות אנימה אהובות ורע ידוע מראש. חוויה כיפית ומהנה שתביא לכם אושר וחיוך על הפנים.

לפני שנכריז על המקום הראשון, יש כמה סדרות בעלות מקום של כבוד ברשימה כמו אפרוסמוראי, לאסט אקסייל ואלכימאי המתכת.
וכעת:

1. קלאנד (CLANNAD + clannad: after story)
סיפור אהבה ודרמה חוצה גבולות. רגש אותי כל פעם מחדש למרות שהוא נופל בקלישאות. טומויה אוקאזאקי הוא תלמיד תיכון לא-יוצלח שמעדיף לא ללמוד ורואה בחיים חסרי משמעות. יום אחד, הוא פוגש במקרה את נגיסה פורוקוואה, תלמידת תיכון שהושארה שנה בשל היעדרות עקב מחלה קשה. השניים מתיידדים וטומויה מגלה שהחלום של נאגיסה זה להקים מחדש את מועדון התיאטרון של ביה"ס. הוא נרתם למשימה וביחד עם ארבע בנות נוספות הם מקימים את המועדון. תוך כדי פעילות המועדון, טומויה מגלה את הקשיים בחייהן שך כל אחת מהבנות ומנסה לעזור להן. במהרה הוא מגלה שחייו לא דלים כפי שחשב. לפני הסדרה השיקו על אותה עלילה משחק מחשב בשנת 2004. הסדרה רגישה ואתה מושקע רגשית בדמויות במהרה. ממליץ כסדרה טובה אם רוצים טלטלה רגשית במהלך הבינג'.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"