פנאי תרבות

ביקורת: קפה פרדיסו

עם מגוון קליות וסוגים, התאמה לסוג ההכנה והרבה אהבה לדבר- בית קלית הקפה UNICO הצפוני, במתחם חומות קיבוץ יגור למרגלות הכרמל, הוא אחד מבתי הקלייה הטובים בישראל. בזמן שרובנו חולמים על חו"ל, תנו לכם זמן לקפה איכות.

לכל אחד או אחת יש את הזיכרון הזה, או כך לפחות אני מאמין. את הזיכרון הראשון, את ההכרה, שהשתחררת מהצבא. לי אישית זה היה בעיר העתיקה בפירנצה, בבית קפה שכונתי גדול-קטן, עם כוס אספרסו ארוך בשעות הבוקר המוקדמות. מהכוס היה ניתן לראות את האדים עולים מעלה, מעין בוקעים קלות מהקפה בעל הארומה המשגעת. מה לעשות? זה היה באחד מהבקרים הקרירים שהיו לנו באיטליה. אז, בת הזוג בדיוק אמרה לי שהיא מביאה משהו מהדירה אותה שכרנו, וקיבלתי הודעה ממישהו מהמערכת הצבאית 'אם אני עדיין ביחידה כי צריך עזרה'. ואני? אני הייתי בפירנצה. מהדירה יכולנו לראות את הכיפה של קתדרלת סנטה מריה דל פיורה המפורסמת, הידועה יותר כה-"דאומו של פירנצה", ועם כוס אספרסו איטלקי, ידעתי שזהו. פרק אחד נגמר, פרק חדש מתחיל. זו התחושה שהקפה של UNICO משרה בי.

אז בזמן שרובנו חולמים על חוץ-לארץ, ההנחיות הבירוקרטיות מטעם המדינה מבלבלות לא פעם ולא פעמיים, אם רוצים טוסקנה אבל יש רק העירה, תנו לכם זמן איכות, או טיול, ותעצרו כאן. עם מבחר משגע של פולי קפה ורמות קלייה מגוונות, זה בהחלט המקום למאוהבים, למכורים ולמתחילים במערכת היחסים עם הדבר הנפלא שנקרא בפשטות- קפה. כחלק מהגל השלישי של תעשיית הקפה המקומית, UNICO הוא מוסד לעלייה לרגל למאוהבים בזהב הקלוי.

פירנצה, איטליה. קרדיט: SHUTTERSTOCK.

מתוך מבחר בית הקלייה, שהוקם בשנת 2012 על ידי סמנכ"ל שיווק ומכירות לשעבר באווא קפה (מוסד חיפאי בפני עצמו- א"ו), אסף ריפס, בחרנו ארבעה סוגי קפה- ערביקה 100%, ונציה, טוסקנה וסומטרה- בפולים שלמים לא טחונים. אגב, הקלייה מתבצעת במקום, וכל התהליך מוסבר לבאים ושבים. בהתאם, צוות UNICO ינסה להתאים את תערובת הערביקה, ה-"Specialty coffee" או הקפה החד-זני המתאים ביותר לטעם של הלקוח. בהתאם, תוכלו לשתות את התערובות השונות במקום או לקחת הביתה טחון או בפולים.

הקפה של UNICO. בפשטות, מדהים. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

בנוגע לבחירות הנתונות, אנחנו לקחנו טעמים יותר מתקתקים ולא חמצמצים, בטעם עשיר ופירותי, מרגישים שעוסקים פה באהבה לקפה. בינתיים, ההפתעה הגיעה בצורת קפה סומטרה. פשוט קפה מדהים. מתקתק, עדין, ובדיוק מה שצריך עבור המכור הממוצע. עם משלוחים חינם עד הבית ברכישה של מעל 100 שקלים, מה אתם מחכים?  

מערכת לתוך הלילה  מתמוגגת מהארומה ולא יכולה להפסיק לשתות את המשקה הממכר. לכן, בית הקלייה לקפה UNICO בחוצות יגור מקבל חמישה מתוך חמישה כוכבים.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"