בארץ

תיעוד מהפגנות שבוע שעבר נגד ראש הממשלה, ולקראת הפגנות בסוף השבוע הזה

קולאז' מחאה בירושלים. קרדיט: דני שור, מחאת היחידים.

עיתון "הארץ" דיווח על אלף מפגינים שמחו בסמיכות למתחם מעון ראש הממשלה בירושלים כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. המשטרה מנעה משני אוטובוסים שעליהם מפגינים להגיע למקום, ועצרה שניים מהנוסעים בטענה שהפרו את הסדר, לאחר שבמקום התפתחו עימותים. תיעוד.

כאלף מפגינים מחו במהלך מוצאי-שבת האחרונה (24.04) בסמיכות למתחם מעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים נגד רה"מ בנימין נתניהו, וניסיונו להקים ממשלה. זאת עקב תיקיו הנוגעים לעבירות חמורות בבית המשפט. במקביל, עיתון "הארץ" דיווח כי כ-200 מפגינים השתתפו בהפגנה שנייה, יהודית-ערבית, בכיכר ציון בעיר בראשות תנועות "שלום עכשיו" ו-"FREE JERUSALEM" ובסימן אלימות הארגון הימני-קיצוני להב"ה. מנגד, מול המפגינים הפגינו פעילי תנועת להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש- מל"ל).

בד בבד, עיתון "כל העיר ירושלים" דיווח כי מוקדם יותר נרשמו עימותים בין עשרות מפגינים לבין כוחות המשטרה בסמיכות למתחם המעון. מפגין אחד נעצר. המפגינים קראו בנוגע לוילון השחור בכניסה האחורית למתחם המעון: "סמל הניתוק, השחיתות וההסתה המאפיינים את שלטון נתניהו". במקביל, המשטרה עצרה גם אוטובוסים בכניסה לעיר, בתוכם היו מפגינים שהיו בדרכם למתחם כיכר פריז. המשטרה עצרה שני נוסעים באוטובוס, לאחר שלטענתה הפרו את הסדר. משעות אחר-הצהריים נרשמה גם נוכחות בחלק מהגשרים והכיכרות בתל אביב-יפו, חיפה וביישובים נוספים.

ההפגנה נגד נתניהו בירושלים. קרדיט: התנועה לאיכות השלטון.

במהלך ההפגנה, חברי הכנסת יאיר גולן ומוסי רז (מר"צ) חתמו על הצעת החוק מטעם התנועה לאיכות השלטון, אשר מטרתה למנוע ממי שהוגש נגדו כתבי אישום ליטול תפקידים ציבוריים כמו שרים, נשיא וראש ממשלה. בתנועה טענו כי הצעת החוק מיועדת להיכנס לתוקף החל מהבחירות לכנסת ה-25 ועל כן אינה רטרואקטיבית ואינה פרסונלית.

ח״כ גולן אמר במהלך ההפגנה: ״המצב מזעזע. הכנסת משותקת, הוועדות שלה משותקות, הקבינט משותק. זה אומר דבר פשוט – שום דבר לא מתפקד. מה שאתם עושים פה זה מה שיקבע. מי שחושב שהמחאה תעלם, לא מבין את הזעם ברחובות", והוסיף: "מי שחושב שהמחאה לא משפיעה, לא מבין פוליטיקה. שקר זה שקר והוא פסול – האמת צריכה להכווין את חיינו. ממשלה צריכה להיות רזה, יעילה ולפעול למען האזרחים ולא למען אזרח אחד – בשביל זה יש דמוקרטיה".

ח"כ מוסי רז. קרדיט: התנועה לאיכות השלטון.

ח״כ רז קבע: ״ארבע שנים אנחנו מפגינים בכל רחבי הארץ ואחרי ארבע מערכות בחירות בהן הציבור הצביע ברגליו, הציבור סוף סוף יקבל את מבוקשו״.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ד"ר עו"ד אליעד שרגא. קרדיט: התנועה לאיכות השלטון.

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, ד״ר עו״ד אליעד שרגא, נאם בהפגנה מול מעון רה״מ בבלפור: "ביום חמישי, לאחר דיון של שעות ארוכות, קבעו שופטי בג"ץ שהחלל השלטוני החמור נוצר כל כולו בגלל אדם אחד המנסה להימלט מאימת הדין. לא סתם רה"מ לא ממנה שר משפטים. הוא רוצה לקחת חלק במינויים במערכת אכיפת החוק ועושה הכל כחיה פצועה. זו הוכחה לכך שהמחאה עובדת ונושאת פרי וזו הסיבה שחשוב להמשיך למחות ולהפעיל לחץ ציבורי על חברי הכנסת שיחתמו על הצעת החוק לטוהר המידות שניסחנו בתנועה לאיכות השלטון", והסביר: "אדם עם כתבי אישום לא יכול להיות נשיא, רה"מ, שר, סגן שר וגם לא רה"מ חלופי. זה חשוב ובהישג יד – על ידי הצעת החוק הזו נשים סוף לגלגל החוזר של בחירות ומדינה משותקת".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: ״השבוע נוכחנו לדעת שגם בבית המשפט העליון רואים בחומרה את הפקרות המדינה על ידי רה"מ נתניהו בעניין מינוי שרים. אנו מברכים על כך שבג"ץ והיועץ המשפטי לממשלה הוציאו כרטיס צהוב לנתניהו", והוסיפו: "אנחנו נמשיך לדרוש את הוצאתו לנבצרות ובד בבד לקדם את חוק טוהר המידות בקרב נבחרי הציבור שלא יאפשר לנאשמים בפלילים להחזיק בתפקידים ציבוריים – כדי להבטיח שלטון נקי משחיתות".

מחבורת CRIME MINISTER נמסר כי "שוב הוכח שמשטרת ירושלים היא אלימה וכושלת, משטרה פוליטית בשירות נאשם בפלילים", וטענו: "במקום לטפל באלימות הגואה בעיר, המשטרה נטפלת למפגינים ופוגעת פגיעה אנושה בחופש הביטוי וזכות המחאה. התנהלות מסוכנת הלקוחה ממשטרים אפלים, עוד סממן מובהק לתהליכים המסוכנים שעוברת ישראל תחת שלטון הנאשם. ביבי, המשטרה האלימה שלך לא תרתיע אותנו. אנחנו נחושים להציל את ישראל מלפיתת החנק שלך ולא נעצור עד שתלך".


Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה