בארץ

כ-33 פעולות "תג מחיר" התרחשו מאז תחילת שנת 2021

האירוע בבית איכסא. קרדיט: צילום מסך, דף פייסבוק תג מאיר ותושבי בית איכסא.

ע"פ אומדן ארגון "תג מאיר: אור במקום טרור", מעל מחצית מהמקרים התקיימו בשטחי יהודה ושומרון. "תג מאיר" פנה למשטרת ישראל ברשתות החברתיות: "לנוכח העליה במספר פעולות 'תג מחיר' – על משטרת ישראל לעצור את המסיתים לטרור היהודי".

במוקד המשטרה ביום שלישי האחרון (27.04) התקבל לקראת חצות דיווח כי בכפר בית איכסא הוצתו ככל הנראה  שלושה כלי רכב, ועל הכביש רוססה כתובת בעברית "יהודים בואו ננצח טיקטוק". סמל מגן דוד צויר במקום. מנגד, בשבועות האחרונים הופצו סרטונים ברשת החברתית טיקטוק בהם נראים נערים פלסטינים תוקפים ומכים עוברי אורח יהודים בירושלים. ממשטרת ישראל נמסר כי חקירה נפתחה עקב התקרית. אך זהו רק המקרה האחרון בסדרה ארוכה של אירועי תגי מחיר.

מאומדן ארגון "תג מאיר: אור במקום טרור" עולה כי מתחילת שנת 2021 נרשמו 33 אירועי "תג מחיר". 22 מתוכם בשטחי יהודה ושומרון. ברבים מהמקרים תועדו כתובות שרוססו והשחתה של רכוש. בתקרית בחודש שעבר ביישוב עין נקובא, בשטחי המועצה האזורית מטה יהודה, תועד כי "שני כלי רכב הוצתו" ודלק נשפך על תריסי חלון בית משפחה. במקום רוססו מגל דוד וכתובת "די להתבוללות".

בינתיים בנוגע לאירוע בבית איכסא, תושב בית איכסא, עו"ד עבדאללה חמדאן,  אמר לעיתון "הארץ" כי "המכוניות לא חשובות, אנחנו מפחדים על המשפחות שלנו. הפעם פגעו במכוניות, בפעם הבאה יפגעו באנשים". ברשתות החברתיות עולה כי הרכבים נשאו לוחיות רישוי ישראליות.

קרדיט: צילום מסך, דף פייסבוק תג מאיר ותושבי בית איכסא.

רק בחודש שעבר עיתון "הארץ" דיווח כי בכפר נשרפו שתי מכוניות ורוססו כתובות בנוגע למות הנער אהוביה סנדק, שנחשד ביידוי אבנים על פלסטינים ונהרג כשהרכב שבו נסע התהפך בזמן מרדף כוחות משטרה אחריו. אחת הכתובות קראה לתושבי המקום "ד"ש מאהוביה". כפי שדווח בעבר במגזין, בחודש שחלף ממות סנדק נרשמו 65 תקיפות נגד פלסטינים בשטחי יהודה ושומרון.

אתר החדשות "מגפון-ניוז" דיווח בחודש שעבר כי צמיגי עשרות רכבים ביישוב כפר קאסם נוקבו וכתובות נאצה רוססו במקום. בכתובת אחת נכתב "לגרש או להרוג", ואחרת קראה "ניקח גורלנו בידינו". ראש העיר כפר קאסם, עו"ד עאדל בדיר, מסר לאתר החדשות בנוגע להשחתה כי "זו פעם חמישית או שישית בשנים האחרונות", והסביר: "זה מעשה טרור לכל דבר ועניין. אנשים שמגיעים בעזות מצח כזו וביטחון לתוך השכונות בכפר קאסם, אנשים כאלה יכולים לפגוע גם בחיי אדם".

"אני קורא למשטרה- שמעולם לא פענחה פשעי שנאה כאלה- לפעול ולנקוט יד קשה כדי שאחרים לא יעזו לעשות את זה בכפרים אחרים" אמר בשעתו בדיר ל-"מגפון-ניוז".

מארגון "תג מאיר" נמסר בתגובה לאתר וואלה בנוגע לתקרית האחרונה בבית איכסא: "מגנים בשאט נפש את הצתת הרכבים בכניסה לבית איכסא. מי שהבליג על צעדת השנאה של ארגון להב"ה ביום חמישי קוצר סופה". הארגון פנה למשטרת ישראל ברשתות החברתיות: "לנוכח העליה במספר פעולות 'תג מחיר' – על משטרת ישראל לעצור את המסיתים לטרור היהודי".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"