אסיה בעולם

צוות חקירה של ארגון הבריאות העולמי בנוגע לוירוס הקורונה הגיע למעבדת מחקר וירולוגית בווהאן

עובדי ציבור קהילתי בוואהן קוראים הנחיות למניעת הידבקות בפברואר שנה שעברה. קרדיט: Shutterstock.

הצוות ביקר במקום, ונפגש עם מומחית בכירה לחקר וירוסים במקום, במטרה להתחקות אחר מקור הוירוס. הצוות שהה במכון מחקר בעיר לגביו נקשרו תיאוריות קונספירציה שטוענות שדליפה באחת ממעבדותיו היא שגרמה להתפרצות המחלה בסוף 2019.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה שלשום (03.02) כי צוות בראשות ארגון הבריאות העולמי (WHO) לחקירת התפרצות הקורונה (COVID-19) הגיעה למכון ווהאן לווירולוגיה הסיני במטרה להתחקות אחר מקור המחלה. הצוות שהה במקום במשך שלוש וחצי שעות ונפגש עם המומחית ד"ר שי זנגלי.

חבר הצוות, נשיא שותפות "אקולוגיה-בריאות", פטר דסזק, צייץ בטוויטר טרום הביקור: "פגישה עם חברי סגל מהותיים האחראיים על מעקב מקנה (בהמות מבויתות-מל"ל) במחוז חוביי (בו נמצאת העיר ווהאן- מל"ל)", והוסיף: "סיור במתקני המעבדות ודיון מעמיק של שאלות ותשובות". בריאיון עבור גוף התקשורת בחסות סין "טי-האוס", דסזק מסר: "אנחנו לא מסתובבים סתם ולוקחים מספר תמונות. אנחנו בוחנים דברים, אנחנו שואלים שאלות…אנחנו מדברים עם האנשים שלקחו את הדגימות מארבעה [שהיו] בשוק וזוהו חיוביים", ופירט: הם (הסינים-מל"ל) חולקים איתנו מידע שאנחנו לא ראינו בעבר, שאף אחד לא ראה בעבר. הם מדברים איתנו בפתיחות על כל דרך אפשרית, אז אני חושב שאנחנו באמת מגיעים למשהו".

"פגישה חשובה במיוחד היום עם סגל המכון כולל ד"ר שי זנגלי. שיח פתוח וכנה. שאלות מהותיות נשאלו ונענו" אמר דסזק לרויטרס, לאחר הביקור צייץ בטוויטר כי "העבודה נעה קדימה ואנחנו צופים שנוכל לדבר על התוצאות בהקדם האפשרי".

שי, "ציידת וירוסים" נודעת שכונתה "אשת העטלף" עקב התמקדותה הארוכה בוירוסים מזן הקורונה בעטלפים, היתה מבין הראשונים בשנה שעברה לבודד את הוירוס שגורם למחלה. רויטרס הוסיפו כי מספר מדענים קראו בעבר לסין לחשוף את פרטי כל דגימות זן הקורונה שנחקרו במעבדות כדי לראות איזה זן הדומה ביותר ל- SARS-CoV-2 הגורם למחלה.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה