בארץ

ח"כ הכנסת בני גנץ מושווה ע"י הליכוד למזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה בסרטון חדש

צילום מסך. רואים בבירור כי המודעה פורסמה ומומנה ע"י מפלגת הליכוד. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

בסרטון ממומן ע"י מפלגת הליכוד והעומד בראשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נצפה גנץ כשמראשו מוסרת מסכה של מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה.

בסרטון פרסומת ממומן בידי מפלגת הליכוד בדף הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו עולה כי מעל דמותו של יו"ר רשימת כחול-לבן בני גנץ מוסרת מסכה בדמות ראש ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה. הסרטון, המציג את דמויותיהן ברצף של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, ראש ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה ויו"ר כחול-לבן בני גנץ, הועלה בדף הפייסבוק הרשמי של ראש הממשלה. ע"פ ספריית הפרסומות של פייסבוק, הליכוד שילם בין תשעה לעשרת אלפים שקלים להפצת הפרסומת ברשת החברתית.

סרטון הליכוד השתמש במידע אשר מקורו לכאורה בהודעה של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בנוגע לפנייה הנוגעת לביקורת על גינוי מזכ"ל ארגון חיזבאללה חסן נסראללה בשנת 2013. לאחר בדיקת ההודעה שנמסרה ע"י אותו כתב, לא ניתן בביטחון לדעת האם נשלחה ע"י ח"כ עודה במרוצת השנים. אדרבא, לאור המקור המפוקפק שממנו נלקחה ההודעה, ע"י נכדו של הרב מאיר כהנא מאיר אטינגר, נדמה כי המידע אינו וודאי. בחלק מגופי התקשורת אף נכתב כי ההודעה מקורה בשנת 2003 ולא 2013.

ספריית הפרסומות של פייסבוק ב-15 במרץ 2020. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

בד בבד, הנשיא הודיע היום כי יטיל את מנדט הרכבת הממשלה על יו"ר כחול-לבן בני גנץ. זאת לאחר המלצה פה אחד של הרשימה המשותפת על מועמד כחול-לבן לראשות הממשלה. ע"פ אתר ויינט, חבר ברשימה המשותפת אמר כי "לא נהיה בממשלת חירום שעומד בראשה נתניהו. הוא עדיין מסית נגד חברי הרשימה המשותפת ואומר שאנחנו תומכי טרור". בחוק העונשין של מדינת ישראל נקבע כי "המפרסם קריאה לעשיית מעשה אלימות, או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות, תמיכה בו או הזדהות עמו (בסעיף זה – פרסום מסית), ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות, דינו – מאסר חמש שנים".

מהמשטרה ומפרקליטות המדינה לא התקבלה תגובה למרות פניית המגזין בנושא. בהתאם, מפייסבוק לא התקבלה תגובה. ממפלגת הליכוד לא התקבלה תגובה.

מכחול לבן נמסר כי "מה יש להגיב לדבר מחפיר כזה?".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"