בארץ

תנועת שלום עכשיו: כ-11 התנחלויות חדשות ו-1917 יחידות דיור חדשות החלו להיבנות ב-2019

קרדיט: שלום עכשיו

ע"פ הדוח של התנועה, חלה עלייה ב-25 אחוזים בבניה מאז היבחרותו של דולנד טראמפ לנשיאות ארה"ב. 63 אחוזים מהבניה חלה בהתנחלויות שהוגדרו "מבודדות". בד בבד, עשרה אחוזים מהבניה במאחזים לא חוקיים. שבעה מתוך 61 מבני ציבור שהחלו להיבנות- נבנו באותם מאחזים.

דו"ח הבניה 2019 בשטחי יהודה ושומרון של תנועת שלום עכשיו התפרסם, והנתונים מדברים בעד עצמם. בדו"ח, שהתפרסם שלשום (18.03) עולה כי במהלך השנה החולפת הוקמו כ-11 התנחלויות חדשות וכ-1917 יחידות דיור. עשרה אחוזים מהבניה נעשתה במאחזים לא חוקיים. מתוך סך מבני ציבור שהוקמו- יותר מעשרה אחוזים הוקמו באותם מאחזים.

בדו"ח הוסיפו כי מאז היבחרות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בשנת 2016, חלה עלייה ממוצעת של 25 אחוזים בבניה בהתנחלויות. 63 אחוזים ממנה בהתחלויות "מבודדות", שע"פ טענת התנועה ישראל תחויב לפנות ע"פ אמנת ג'נבה. שלושה מאחזים נבנו באזור חאן אל-אחמר ואזור 1E השנוי במחלוקת.

עוד נכתב בדו"ח כי ממשלת המעבר החלה מינואר 2020 לקדם תכנון של 7582 יחידות דיור. כמעט מחציתן באזור 1E. שטח הנתון בשליטה מוניציפאלית של מעלה אדומים אך בו נכללים רצועה של כפרים פלסטיניים, בהם ענתא, א-זעיים ועזרייה. פעילות אותה התחייב ראש הממשלה אריאל שרון שלא תתבצע ע"י ישראל ב-2005.

בחודש שעבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה, ע"פ פרסומים בתקשורת הישראלית, לקדם בנייה בשטח השנוי בחלוקת, במה שנתפס כפעילות שוחד בחירות לכאורה. בהתאם, הבנייה בשטח תנתק דה פקטו את צפון הגדה ודרומה ותקשה על הקמת מדינה פלסטינית עתידית. דבר אשר נרשם כמטרה בתכנית השלום של הממשל האמריקאי הנוכחי.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"