אפריקה בעולם

ארגון "המדינה האסלאמית" לקח אחריות על הריגת שישה פעילים הומניטריים צרפתיים בניז'ר

קרדיט: צילום מסך, פראנס-24.

מחוז מערב אפריקה של הארגון לקח אחריות על הריגת ששת הפעילים יחד עם מדריך ונהג ניג'ריים שליוו את הקבוצה. ההרג התרחש בשמורת הג'ירפות קורה, דרום-מערבית לבירה ניאמיי.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי קבוצת המעקב אחר פעילות טרור SITE ביום חמישי האחרון (17.09) הודיעה כי   מחוז מערב אפריקה של ארגון "המדינה האסלאמית" לקח אחריות על הריגת שמונה אנשים-שישה פעילים הומניטריים צרפתיים, נהג רכב ומדריך ניז'ריים- בשמורת הגי'רפות קורה דרומית-מערבית לבירת ניז'ר ניאמיי. ששת האזרחים הצרפתים והנהג הועסקו ע"י הארגון ההומניטרי הצרפתי ללא-מטרות-רווח ACTED ונסעו לנופש בשמורה, שנחשבה לבטוחה ע"י הממשל הניז'רי.

בהודעת ארגון "המדינה האסלאמית" נכתב כי השלוחה במערב אפריקה ביצעה "התקפת בליץ" שגרמה "למותם של שישה מתוך הקבוצה לאחר תפיסתם, במקביל למותם של שניים מהמלווים אותם".

מנגד, ממשלות זרות, ובראשן ממשלת צרפת, התריעו לא לטייל במדינה בה פועלים ארגונים כמו בוקו-חאראם, "המדינה האסלאמית" ואל-קאעידה. רשת ABC דיווחה בנוגע למקרה כי אלימות הקשורה לפעילות של הארגון ושל ארגון אל-קאעידה נמצאת בעלייה בכל אזור הסאהל דרומית למדבר הסהרה. צרפת הציבה 5100 חיילים כדי להתמודד עם העלייה בפעילות טרור באזור. הכוח הצרפתי נעזר בכוח מקומי המורכב מצבאות מאלי, ניז'ר, בורקינה פאסו, צ'אד ומאוריטניה.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה