אסיה בעולם

דיווח בעיתון סינגפורי: מעל 3000 איש בצפון-מערב סין נמצאו חיוביים למחלת קדחת מלטה לאחר דליפה ממפעל לייצור חיסוני חיות בשנה שעברה

הדמייה של המחלה. קרדיט: SHUTTERSTOCK.

המחלה, שנגרמת לרוב דרך מגע ישיר עם חיות נגועות או מוצרים לחיות, יכולה להביא לכדי כאבי ראש, חום ודלקת פרקים. 1401 נוספים נמצאו חיוביים מוקדמים למחלה, אך רשויות הבריאות דיווחו שכרגע אין עדויות להעברה מאדם לאדם.

לא רק קורונה. העיתון הסינגפורי "הסטרייטס טיימס" דיווח כי 3245 אנשים בעיר לאנג'ואו בצפון-מערב סין נמצאו חיוביים למחלת הברוצלוזיס, המכונה קדחת מלטה, לאחר דליפה של חומרים ממפעל ממשלתי סיני לייצור חיסונים לחיות בשנה שעברה. נכון לכתיבת שורות אלה, גורמי רפואה במקום מסרו לעיתון שאין עדויות להעברה מאדם לאדם. כ-1401 נמצאו חיוביים למחלה.

ע"פ הדיווח, הרשויות בסין גילו כי המפעל השתמש בחומר מחטא פג-תוקף בייצור חיסון למחלה ביולי-אוגוסט שנה שעברה. גז עם נבגים של המחלה במפעל "גאנג'ואו ביופרמה גידול בעלי חיים" נע עם הרוח למכון המחקר הוטירנרי לאנגו'או, בו הודבקו במחלה כ-200 נדבקים בדצמבר שנה שעברה.

ועדת הבריאות של לאנג'ואו מסרה שלשום (18.09) כי כבש, בקר וחזיר הם הנשאים השגרתיים ביותר בהפצת המחלה. ע"פ המרכזים לשליטה במחלות האמריקאיים, העברה מאדם לאדם של המחלה היא "נדירה ביותר" אבל חלק מהסימפטומים יכולים לחזור על עצמם או לא להיעלם לעולם. זה כולל חום בא והולך, עייפות כרונית, נפיחות בלב או בעורקים.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה