בעולם מזרח התיכון

ארבעה פצועים אמריקאים בתאונה בין כוחות אמריקאים ורוסים בצפון מזרח סוריה

קרדיט: צילום מסך, סרטון אתר "מיליטרי-טיימס".

ע"פ חלק מהדיווחים, שניים מהפצועים סבלו מזעזוע מוח עקב תאונה בין רכבי קרב משוריינים של צבא רוסיה וצבא ארה"ב. זאת בשעה ששני מסוקי-קרב נעו מעל הכוח האמריקאי.

תקרית מוזרה: ארבעה פצועים אמריקאיים עם זעזוע מוח, עקב התנגשות בין רכב קרב משוריין רוסי לרכב משוריין קל אמריקאי בסוריה. כך מסרו בשבוע שעבר שני גורמים אמריקאים למגזין האינטרנטי "מיליטרי טיימס". דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון אוליוט, מסר בנוגע לתקרית כי רכב רוסי התנגש ברכב אמריקאי ליד דאיריק בצפון-מזרח סוריה. אוליוט מסר: "כדי להרגיע את התקרית, סיור כוחות הקואליציה עזבו את האזור", והוסיף: "פעולות לא מקצועיות ולא בטיחותיות כמו אלו מייצגות פריצה בפרוטוקולים להרגעת הקונפליקט [בסוריה], כפי שהתחייבו ארה"ב ורוסיה בדצמבר 2019".

למרות שבעבר כבר נרשמו מספר תקריות בין כוחות אמריקאים ורוסים שמפטרלים באזור צפון-מזרח סוריה, התקרית הנוכחית היא המשמעותית ביותר בעת האחרונה. ע"פ אחד הגורמים, ששוחחו עם האתר, מסר כי הרוסים הם אלה שחדרו לאזור הספר "דה-קונפליקט מזרח סוריה". אזור בשגרה ללא סגל רוסי בשטח. רשת CNN דיווחה כי ע"פ גורמים אנונימיים אמריקאיים, התקרית התרחשה כאשר אחד מהרק"מים הרוסיים התנגש במכוון באחד מרכבי הסיור בשיירה האמריקאית. ע"פ הדיווחים השונים, את השיירה הרוסית ליווה מסוק בטיסה נמוכהה ומהירה- טקטיקה, לדברי אחד הגורמים, שמטרתה לפזר כוח אדם באזור ספציפי.

גם המערכת הפוליטית האמריקאית לא נשארה אדישה לאירוע. מנהיג הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים האמריקאי, סנטי הוייר, מסר בנוגע לאירוע: "החדשות היום על היתקלות בין כוחות אמריקאים ורוסים בסוריה מדגישות את הסכנות בחוסר האסטרטגיה של הממשל הנוכחי בהגנת כוחותינו, לתמוך בבעלי בריתנו ולקדם סיום לקונפליקט שם שמבטיח את האינטרסים שלנו", והוסיף: "אני עדיין חושש עמוקות כי ולדימיר פוטין מתכוון להשתמש בלחץ על הצבא שלנו- כמו שראינו בדיווחים לפני מספר שבועות של פרסי חיסול ששולמו לטאליבן באפגניסטן עבור הרוגים מהמשרתים בכוחות הביטחון האמריקאים- ולהשפיע על הבחירות שלנו ועל הכיוון של אסטרטגיית הביטחון הלאומי הגלובלית של ארה"ב".

"אנחנו חייבים לא לאפשר לרוסיה להבטיח שליטה אפקטיבית על סוריה ולאיים על יציבות על חלק זה של העולם, דבר שחותר תחת הביטחון של בעלות בריתנו ונותן יתרון לאיראן ונציגה באזור חיזבאללה" הסביר הוייר.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה