בארץ

עשרות אלפים ברחבי הארץ במחאה נגד ראש ממשלה נאשם בעבירות חמורות

הצעדה מגשר המיתרים הערב. קרדיט: קרן סער, גרעין מחאת כיכר פריז.

ע"פ מארגני המחאה בירושלים, מעל 30 אלף איש הפגינו מול מתחם מעון ראש הממשלה בבירה. ע"פ מארגני האירוע בקיסריה, כאלפיים מפגינים צעדו לעבר ביתו הפרטי של ראש הממשלה. אלפים נוספים הפגינו ברחבי הארץ במסגרת מחאת "הדגלים השחורים".

עשרות אלפים הפגינו אמש (29.08) ברחבי הארץ נגד הממשלה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו שנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקי 1000, 2000 ו-4000. ע"פ מארגני ההפגנה בבירה, באירוע השתתפו מעל 30 אלף מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ע"פ מארגני המחאה בקיסריה, השתתפו בצעדת המחאה לביתו הפרטי של ראש הממשלה כאלפיים מפגינים. אלפים נוספים הפגינו במספר רב של מוקדים ברחבי הארץ במסגרת מחאת "הדגלים השחורים". במקביל, מאות מחסידי ברסלב הפגינו בבירה נגד ראש הממשלה כמחאה על האיסור להגיע לאומן השנה עקב משבר וירוס הקורונה. במהלך המחאה בירושלים עיכבה המשטרה 16 מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי וחלקם בגין תקיפת שוטרים. ע"פ דיווחים בתקשורת, חלק מהעצורים הם מחוגי חסידי ברסלב.

בקיסריה כאלפיים מפגינים מחו נגד ראש ממשלה נאשם בעבירות חמורות ונגד התנהלות הממשלה הנוכחית. רא"ל (במיל') דן חלוץ אמר מעל בימת הנואמים: "הנאשם יוצר תת תרבות עבריינית. תרבות השוחד. תרבות השקר. כבוד, כסף וכוח. כך אמר המוציא לפועל של השליט העליון. הפכו ללוגו שלו ושל ממשלתו. הנאשם נכשל בניהול משבר הקורונה, בניהול המשבר הכלכלי. בניהול המערכה נגד החמאס אם שכחנו. הוא הקים ממשלה שאינה מתפקדת מהיום הראשון, וחלק משריו רואים באזרחים הקורעים תחת הנטל 'חרטא'. ממוצע של עשרה נפטרים ביממה בחודשיים האחרונים מונח על כתפיך הנאשם מבלפור", והוסיף: "אתה מנסה להרחיק ממך את האחריות באמצעות מינוי פרויקטור, אך מחבל בסיכוייו להצליח מן הרגע הראשון כי אתה לא נותן לו למצות את תכנית העבודה שלו. הכל בשל שיקולים פוליטיים עלובים״.

"בבוא העת אתה תפיל עליו את האשמה, אך האשמה לעולם ועד תישאר מוטלת על כתפיך. אם המצב ישתפר, זה יהיה בזכות מערכת הרפואה הנפלאה שלנו ולא בגללך. אותך יזכרו, אדוני הנאשם, כמי שנושא באחריות" אמר חלוץ לקולות "ביבי הביתה" מצד הקהל.

קולאז' שלטים מהערב בירושלים. קרדיט: דני שור, מחאת היחידים.
ד"ר עו"ד אליעד שרגא. קרדיט: התנועה לאיכות השלטון.

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, ד"ר עו״ד אליעד שרגא, נאם באירוע: ״דמוקרטיות לא קורסות בין לילה, הן נכחדות להן לאט לאט וכך צעד אחר צעד – השתלט נתניהו על כל התקשורת ועל התודעה במדינת ישראל. הוא כל הזמן צריך את הבייס מפוחד – אבל אנחנו לא מפוחדים. לא ניתן לרגשות האלה לנהל אותנו. הפצת פחד, הפצת שנאה והפצת שקרים – זו דוקטרינת נתניהו. רק אם נמשיך לצאת לרחובות נגרום לשינוי״.

האלוף (במיל') עמי אילון. קרדיט: התנועה לאיכות השלטון.

ראש השב״כ לשעבר, אלוף (במיל׳) עמי אילון, מסר: "אנחנו לא פורעי חוק. אנחנו לא לוקחים רובים. אנחנו לא מכים אף אחד ואנחנו לא יורים באף אחד. אבל היום, כשאנחנו בעיצומו של המשבר הקשה ביותר אליו נקלעה מדינת ישראל. כשראש ממשלה מושחת מוביל להרס הדמוקרטיה הישראלית. חובתנו, ולא זכותינו, לצאת לרחובות", וקבע: "אנחנו באים ממקום שמי שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות של שוחד, מרמה והפרת אמונים לא יכול להיות ש"ג בשער. הוא לא יכול להיות בלשננו זקיף בעליה לספינה. הוא בטח לא יכול להיות מפקד או עומד בראש חברה עסקית. הוא לא יכול להיות מנהיג של מדינת ישראל".

"מציאות שבה נאשם, שיושב על ספסל הנאשמים, ממשיך למנות ישירות או דרך עושי דברו את בכירי התביעה וחוקריו נראית לנו מציאות דמיונית, הזויה, של חלום בלהות" אמר אילון, והוסיף: ״שיקולי נתניהו הם שיקולים זרים. מנהיגותו היא מנהיגות מושחתת ומשחיתה, שמרעילה את כולנו. הוא מוביל אותנו אל קץ הדמוקרטיה ולכן אנחנו כאן עכשיו״.

גשר צומת דרור. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.
"ראש ממשלה פלילי לא בשבילי" בצומת מקסים בחיפה. קרדיט: מגזין לתוך הלילה

בצומת מקסים בחיפה, כמו במוקדים רבים בארץ במסגרת מחאת "הדגלים השחורים", קראו עשרות מפגינים "לא נוותר עד שביבי יתפטר" ו-"הון, שלטון, עולם תחתון". אחד המפגינים מסר למגזין לתוך הלילה כי "אני עומד פה בצומת זה הקיץ הרביעי. אני מודאג מאוד ממה שקורה במדינה. הפכו את המדינה למדינה קפיטליסטית חזירית. הכל בגלל נתניהו. הכל נעשה על פניו. יש פה פער עצום בין עניים לעשירים וזה בלתי נסבל", והסביר: "השחיתות שגורמת לכך, זה מצב שהורס את המדינה. אנחנו לא נמשיך להתקיים אם זה יימשך".

צומת מקסים בחיפה. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

בהתייחס להפגנה בירושלים, ממשטרת ישראל נמסר: "חלק מהמפגינים הגיעו למתחם המחאה בכיכר פריז, וחלקם התרכזו בצומת הכניסה לעיר ירושלים. משם מפגינים רבים יצאו בתהלוכה לאורך רחוב יפו, זאת לאחר שלא נשמעו להוראות המשטרה וחסמו לזמן ממושך את תנועת הרכבת הקלה. גם בניסיונות נוספים של המשטרה להסית את התהלוכה, המפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים", והסבירו: "זמן קצר לאחר השעה 21:30, ולאחר שהמפגינים לא חדלו את הקמת הרעש באמצעות כלי הרעש, כרזה המשטרה מספר פעמים בבקשה לחדול את השימוש בכלי הרעש שכללו תופים, צפצפות וצופרים ופעלו להורידו את עוצמת הרעש בהתאם לפסיקת בג״צ. בהמשך, כרזה המשטרה למפגינים שנותרו בצומת, על כך שההפגנה הסתיימה והמשטרה קוראת להם לפנות הכביש כי הוא נפתח לתנועת רכבים. על אף בקשות המשטרה, המפגינים סירבו לפנות את הצומת וחלקם אף התיישבו ונשכבו על הכביש, והשוטרים נאלצו לפנותם. לחלקם נרשמו דוחות תנועה".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"