בעולם מזרח התיכון

סוריה: מעל 40 הרוגים בפיצוץ משאית נפץ בשוק באפרין

מושל מחוז הטאי הטורקי אמר כי הפיצוץ נגרם כתוצאה של מיכלית נפץ ממולכדת ברימון יד בשוק הומה אדם. משרד הביטחון הטורקי האשימו את ארגון הכורדי YPG בביצוע הפעולה באזור הסורי הכבוש ע"י טורקיה.

מעל 40 הרוגים בהתפוצצות משאית נפט ממלוכדת בשוק הומה אדם בצפון-מערב סוריה. כך עלה היום מדיווח של רשות השידור הממלכתית-בריטית ה-BBC. משרד הביטחון הטורקי האשים את הארגון הכורדי YPG במתקפה באזור הכבוש ע"י טורקיה מאז 2018. הממשל הטורקי מאשים את ארגון ה-YPG בהיותו זרוע של מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK). ארגון שהוגדר ע"י טורקיה, ארה"ב והאיחוד האירופי כארגון טרור.

המרכז הסורי לזכויות אדם, הממוקם בלונדון, הודיע כי מיכלית הנפט התפוצצה בשוק העיר אפרין ליד מבני הממשל המקומי. הארגון ההומניטרי "הקסדות הלבנות" קבע כי 42 איש נהרגו במתקפה. משרד הביטחון הטורקי הודיע ברשת הטוויטר כי כל ההרוגים היו אזרחים, מביניהם 11 ילדים. ע"פ המשרד, 47 תושבים נוספים נפצעו. יש לציין כי המשרד האשים את ה-YPG מבלי לספק שום ראייה לטענותיו. מנגד, ה-YPG סירב להתייחס לאירוע. נכון לכתיבת שורות אלה, המרכז הסורי לזכויות אדם קבע כי 46 אנשים נהרגו במתקפה ו-50 נוספים נפצעו.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה