אסיה בעולם

יפן חצויה בנוגע לחקיקת סעיף תקנות חירום בחוקה במקרה של אסון משמעותי

נוסעת יורדת מספינת התענוגות דיאמונד פרינסס בפברואר. קרדיט: SHUTTERSTOCK

כך עולה בסקר חדש עבור רשת KYODO NEWS  דרך המייל. הסקר נערך עבור כ-3000 משתתפים מגילאי 18 ומעלה. כ-51 אחוזים מהנשאלים תמכו בתיקון לחוקה.

סקר חדש שנערך עבור רשת החדשות KYODO NEWS היפנית בחודשיים האחרונים מצא כי הציבור היפני חצוי בשאלה האם לקבע בחוקה תקנות חירום אשר יקנו לממשלה יותר כוח בשעת חירום. כך דווח היום (29.04) באתר החדשות "ג'אפאן-טיימס". זאת עקב התפרצות וירוס הקורונה. בסקר, שנערך בקרב 3000 משתתפים מגילאי 18 ומעלה, עולה כי 51 אחוזים מתוך הנשאלים תומכים בתיקון לחוקה, בשעה ש-47 אחוזים מתנגדים לו.

הסקר עוד הראה כי למרות ש-61 אחוזים מהנשאלים חושבים שצריך לשנות את החוקה, 58 אחוזים היו נגד עשיית המהלך תחת ממשלתו של ראש הממשלה היפני שינזו אבה. רק 40 אחוזים מהנשאלים "אישרו" לממשל הנוכחי לעשות את המהלך החקיקתי. מפלגתו של אבה, ה-LDP, ניסחה לפני שנתיים תוכנית לתיקון ארבעה אלמנטים בחוקה היפנית. תקנות החירום היו אחד מאותם אלמנטים.

מרצה באוניברסיטה המטרופוליטנית של טוקיו למשפט ציבורי, פרופ' יוקיו טומיי, מסר לאתר החדשות כי "התוצאות מראות שאנשים מאמינים שהממשלה צריכה להגיב במהירות וביעילות לאירועי חירום כמו מגפות ואסונות משמעותיים", והוסיף: "אבל אפילו תחת החוקה הנוכחית, אנחנו יכולים ליצור מערכת שמחזקת את כוח הקבינט ומצמצמת את ההגבלים על זכויות אדם למינימום".

"אנחנו חייבים לשקול מערכת טובה יותר מבלי לקבע את התיקון לחוקה בסיס לדיון" אמר טומיי.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה