בעולם מזרח התיכון

תיעוד: יהודי האזור האוטונומי הכורדי בעיראק חוגגים חנוכה

קרדיט: כורדיסטן24

רשת כורדיסטן24 דיווחה כי הקהילה התאספה בעיירת אל-קוש, ע"פ האמונה המקומית מקום מנוחתו האחרון של הנביא נחום. חם פייראדון, אחד מהיהודי האזור, אמר לרשת החדשות "דו-קיום היה תמיד אחת ההטבות של האזור הכורדי".

רשת החדשות כורדיסטן24 פרסמה תיעוד של הדלקת נרות של הקהילה היהודית באזור הכורדי הסמי-אוטונומי בעיראק בעיירה אלקוש, כ-50 ק"מ מהעיר מוסול. ברשת הוסיפו כי במהלך התרחבות דאע"ש בעיראק, הקהילה היהודית בעיראק אולצה לברוח לאזור הכורדי או להגר מחוץ למדינה.

פייראדון אמר לרשת החדשות כי "כשדאע"ש תקף ערים מרכזיות בעיראק, הרג מיעוטים דתיים והרס את מקום פולחנם, בזז את מקומותיהם הקדושים…האזור הכורדי היה המקום הבטוח היחיד שארגון הטרור לא יכל להגיע אליו".

"[כוחות] הפשמרגה הגנו על אל-קוש מאז תחילת התקפות דאע"ש. ממשלת האזור הכורדי כרגע משפצת את העיירה" אמר פייראדון. עוד נכתב כי האזור הכורדי הוא בית למגוון קבוצות ומיעוטים אתניים ודתיים. במשרד הדתות של האזור יש ייצוג ליהודים, נוצרים, יזידים, זורואסטריאנים, בהאיים ונוספים.

בד בבד, הוועדה  נגד שחיתות העיראקית הודיעה ביום שבת האחרון (28.12) כי היא תפסה עתיקות במסגרת ניסיון הברחתם הלא-חוקי מעיראק. בין הממצאים היה ניתן לראות ספר תורה עתיק.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה