בעולם מזרח התיכון

האו"ם: מאז תחילת אוקטובר נשארו 70 אלף עקורים בצפון-מזרח סוריה

קרדיט: הסהר האדום הכורדי

מעבר לעקורים בתוך האזור שנקרא "רוג'בה", מעל 19 אלף איש חצו את הגבול לאזור האוטונומי הכורדי בעיראק מאז תחילת המתקפה הטורקית. רובם נשים וילדים.

המשרד לתיאום סיוע הומניטרי של האו"ם (UNOCHA) קבע בדו"ח ביום ראשון האחרון (29.12) כי מאז התשעה באוקטובר נשארו באזור רוג'בה כ-70 אלף עקורים. בד בבד, המרכז לתיאום חירום משולב של ממשל האזור האוטונומי הכורדי בעיראק הודיע ברשת החברתית טוויטר כי מאז המתקפה הטורקית על הכוחות הסורים הדמוקרטיים בצפון-מזרח סוריה חצו את הגבול מעל 19 אלף תושבים סורים. רובם נשים וילדים.

נתון זה הביא את מספר הפליטים הסורים השוהים באזור האוטונומי הכורדי בעיראק ל-241 אלף פליטים. מנגד, מנהל המרכז, חושאנג מוחמד אבדולרחמן, אמר החודש לערוץ כורדיסטן24 כי אך ורק 350 פליטים סורים חזרו למולדתם מסיבות שונות. "עד עכשיו, כ-70 משפחות ו-350 פליטים חזרו לסוריה מרצונם מסיבות שונות" אמר אבדולרחמן.

בד בבד, ארגון הסיוע ההומניטרי הסהר האדום הכורדי בסוריה קרא בתחילת החודש לקמפיין גיוס תרומות. הארגון קרא בהודעה: "חרום ברוג'בה בצפון סוריה- תרומתך מצילת חיים", והרחיב כי "כרגע יותר מ-300 אלף איש מתקשים לשרוד את מצב החירום ההומניטרי המתמשך ברוג'בה, צפון סוריה".

בהודעה הוסיפו כי "אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד ולצפות בכישלון ההומניטרי הזה אם אנחנו רוצים לקרוא לעצמנו בני אדם", וקבעו: "האנשים ברוג'בה לחמו בדאע"ש ואותם אנשים כעת סובלים מהשלכות עצומות [של הלחימה]. בבקשה תמכו במאמץ לעזור במצב חירום הומניטרי".





Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה