אירופה בעולם

האיחוד האירופי בירך על נירמול היחסים בין סודאן לבין ישראל

קרדיט: צילום מסך, לע"מ.

בהודעה רשמית של האיחוד נכתב כי "זוהי התפתחות חיובית שיכולה לתרום ליציבות ולשגשוג המזרח התיכון, קרן אפריקה ואזורי הים האדום". ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בשעתו בנוגע להסכם הנורמליזציה: "עוד מדינה ערבית מצטרפת למעגל השלום".

האיחוד האירופי הודיע אמש (24.10) בהודעה רשמית כי הוא מברך על ההכרזה על נירמול היחסים בין ישראל לסודאן. בהודעה לתקשורת נכתב כי "זוהי התפתחות חיובית שיכולה לתרום ליציבות ולשגשוג המזרח התיכון, קרן אפריקה וכל אזורי הים האדום", והוסיפו: "בקונטקסט הזה, האיחוד האירופי מציין מחדש את עמדתו ארוכת השנים שיישוב כולל של הקונפליקט הערבי-ישראלי צריך גישה להכלה אזורית ופעולה משני הצדדים".

במקביל, אתר וואלה חדשות דיווח היום (25.10) כי ישראל תשלח משלוח סיוע של קמח בשווי חמישה מיליון דולרים לסודאן, זאת לאחר הודעת שר החוץ האמריקאי מייק פומפאו על סיוע חירום לסודאן בשווי של 81 מיליון דולר שיכלול מזון, תרופות, מערכות לטיהור מים ואוהלים. בנוסף לסיוע מישראל ומארצות הברית, ממשלת סודאן הודיעה כי קיבלה היום משלוח של 67 אלף טון קמח מאיחוד האמירויות הערביות. המשלוח הינו חלק מהסיוע שהובטח לסודאן, כחלק מהסכם הנורמליזציה עם ישראל. משלוחי קמח נוספים מאיחוד האמירויות צפויים להגיע לסודאן בימים הקרובים.

עיתון מעריב דיווח כי בעקבות ההסכם, אלפי פליטים סודאנים צפויים לחזור לארצם בהסכמת המדינות. ע"פ נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, כיום בישראל שוהים 6285 אנשים מסודאן בישראל.

כזכור, בתקשורת הישראלית דווח כי ביום שישי האחרון קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחה טלפונית עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, יו"ר מועצת הריבונות הזמנית של סודאן, בורהאן וראש הממשלה עבדאללה חמדוק. בתום השיחה הסכימו הארבעה על תחילת תהליך נורמליזציה בין ישראל לסודאן והכריזו על כך בהצהרה משותפת. בסרטון אותו פרסם לאחר השיחה, נתניהו מסר כי "עוד מדינה ערבית מצטרפת למעגל השלום. היום חרטום אומרת כן לשלום עם ישראל, כן להכרה בישראל. זהו עידן חדש. מהפך אדיר. איזו התרגשות".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה