אסיה בעולם

שליחת האיחוד האירופי היוצאת בהונג קונג: "החוק לביטחון לאומי לא פותר בעיות בחברה ההונג קונגית, מה שאנחנו רואים הוא פחד"

מעצר הפעילה למען הדמוקרטיה אגנס צ'ו בגין הפרה של החוק לביטחון לאומי בעשרה באוגוסט השנה. קרדיט: SHUTTERSTOCK.

בריאיון מיוחד לסוכנות הידיעות העצמאית "הונג קונג פרי פרס", נציגת האיחוד האירופי היוצאת, כרמן קאנו, הגדירה את החוק לביטחון לאומי ההונג קונגי "דרקוני" וקבעה כי הוא לא הפיתרון למצב הפוליטי הרגיש באזור הסמי-אוטונומי.

ראש המשלחת הפורשת של האיחוד האירופי להונג קונג, כרמן קאנו, אמרה בריאיון לסוכנות הידיעות העצמאית "הונג קונג פרי פרס" בשבוע שעבר בהתייחס להפגנות השנה החולפת כי "זה היה על לשמור על החירויות והזכויות שלהם, שהם בדי.אן.איי ההונג קונגי". קאנו, ששירתה כראש נציגות האיחוד בהונג קונג ומקאו מספטמבר 2016, סיפרה כי "אני לעולם לא חשבתי שאראה הונג קונג אחרת עם עזיבתי".

קאנו הוסיפה כי "החוק לביטחון לאומי לא פותר בעיות בחברה ההונג קונגית, מה שאנחנו רואים זה פחד… המשבר הפוליטי שפרץ ביוני שעבר לא יכול להיפתר רק עם אמצעים ביטחוניים. אתה צריך דיאלוג, אתה צריך להפיח תקווה בצעירים", והוסיפה כי הייתה עדה לצנזור עצמי של אזרחי הקולוניה הבריטית-לשעבר. בהתאם, קאנו אמרה על הפשיטה המשטרתית על משרדי עיתון "אפל-דיילי", העיתון השני בגודלו בהונג קונג, כי היא "מטרידה" והביעה חשש בנוגע לעיכובים בקבלת ויזות עבודה לעיתונאים זרים.

בהודעה לתקשורת, האיחוד האירופי הודיע בראשון ביולי השנה כי החוק לביטחון לאומי בהונג קונג יסכן "ערעור משמעותי" של רמת האוטונומיה הגבוהה של הונג קונג ו"יגרום לפגיעה" בעצמאות מערכת המשפט ושלטון החוק באזור הסמי-אוטונומי.

מנהיגת הונג קונג קארי לאם. קרדיט: GOVHK.

מנגד, מנהיגת הונג קונג ביטלה את הביקורת האירופאית וקבעה כי "החוק לביטחון לאומי הנתון הוא יחסית מתון ככל הנוגע לחוקי ביטחון לאומי". בד בבד, מנכ"ל וסוקר מכון המחקר לדעת קהל בהונג קונג (PORI), רוברט צ'אונג, מסר לסוכנות הידיעות כי הוא ימשיך לתת לאנשי הונג קונג במה להביע את דעתם למרות החוק לביטחון לאומי החדש ומסעות הכפשה ברשתות החברתיות. משטרת הונג קונג פשטה בחודש שעבר על המכון ערב לפני בחירות במחנה הפרו-דמוקרטיה בהונג קונג.

המשטרה הודיעה למכון, שהוזמן לתכנן את דרך ההצבעה לבחירות במחנה הפרו-דמוקרטי, כי היא חוקרת חשש לדליפה אפשרית של מידע אישי של אזרחי הונג קונג לאחר דיווחים שונים על כך שמערכת המחשוב של המכון נפרצה. ע"פ הדיווח, קציני משטרה שאבו מידע מחלק מהמחשוב אך לא עצרו איש. בהתאם, צ'אונג מסר כי הפשיטה באה בהפתעה.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה