בעולם

האו"ם ביקש בשבוע שעבר 6.7 מיליארד דולרים למען תכנית למאבק בוירוס הקורונה במדינות לא יציבות

שטיפת ידיים במרכז לפיזור מזון תחת תכנית המזון העולמית במחנה פליטים בקאקומה,קניה ב-שמונה באפריל 2020. קרדיט: WFP

ראש המערך ההומניטרי של האו"ם, מארק לווקוק, אמר השבוע בטיימס כי "החלטות שמנהיגים אירופאים יקבעו בנוגע למדיניות פנים אינן היחידות שישפיעו על יציבות ושגשוג אומותיהן- אלא גם החלטות בנושאים בינלאומיים". בין המדינות שהוספו בתכנית העדכנית דג'יבוטי, סיירה לאון, מוזמביק, בנין, ליבריה, טוגו, זימבבווה, הפיליפינים ופקיסטן.

האו"ם ביקש בשבוע שעבר מאומות העולם מימון בשווי 6.7 מיליארד דולרים למען תכנית חדשה למאבק בוירוס הקורונה במדינות מתפתחות ולא יציבות. ראש התחום ההומניטרי תחת מזכ"ל האו"ם, מארק לווקוק, כתב במאמר דעה השבוע בטיימס כי "החלטות שמנהיגים אירופאים יקבעו בנוגע למדיניות פנים אינן היחידות שישפיעו על יציבות ושגשוג אומותיהן- אלא גם החלטות בנושאים בינלאומיים", והוסיף: "בעיות מבעבעות במדינות מתפתחות כתוצאה של מגפת וירוס הקורונה, שללא התייחסות נאותה, יש הפוטנציאל לייצר לאירופה את הכאב וההפרעה הגדולים ביותר שלה".

בהודעה לתקשורת של משרד לתיאום פעולה הומניטרי (OCHA) של האו"ם נכתב כי התכנית היא כלי הסיוע הכספי העיקרי של הקהילה הבינלאומית להשפעות ההומניטריות של הוירוס במדינות עם הכנסה בינונית ונמוכה. התוכנית הנוכחית משלבת דרישות מסוכנויות הומניטריות שונות של האו"ם כמו ארגון הבריאות העולמי. בד בבד, ארגונים שונים, ממשלתיים וא-ממשלתיים, עזרו בעיצובה.

מאז ההכרזה על התכנית במרץ השנה, מיליארד דולרים נתרמו ע"י תורמים שונים במטרה לפעילות הומניטרית בנושא ברחבי 37 מדינות. זה כולל 177.4 מיליון דולרים ממאגר התורמים של המשרד לתיאום פעילות הומניטרית, 95 מיליון דולרים מקרן לתגובת חירום המרכזית של האו"ם ו-82.4 מיליון דולרים ממאגר של 12 מדינות. עוד נכתב כי התוכנית הנוכחית מימנה מתקני חיטוי במקומות רגישים כמו מחנות פליטים ואספקת מסכות, כפפות וערכות בדיקה.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום גברייזוס, מסר בנוגע לתוכנית כי "העומס ברוב המדינות הנמצאות בתוכנית התגובה ההומניטרית הגלובלית נראה קטן, אך הקיבולת של מעקב, בדיקות מעבדה ומערכות הבריאות באותן מדינות חלשה", והוסיף: "לכן סביר שיש הדבקה קהילתית שלא התגלתה. באותו זמן, להסגרים ואמצעים אחרים יש השפעה רבה על שירותי רפואה חיוניים. זה חשוב ביותר להמשיך להחזיק בשירותים הללו, מחיסונים ועד בעיות פוריות, הגיינה, מתן מים, טיפול בשופכין רפואי ובריאות הנפש".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה