ביקורות תרבות

קופץ כמו פרפר, עוקץ לא עוקץ- ביקורת סרטים: קריד

הבימוי חמוד. התסריט אכן נופל לקשיים שונים. אבל המשחק והדינמיקה בין תמצית הסיפור, הפסקול והכימיה בין השחקנים הראשיים מפצים ומוליכים את הסרט לביצוע מעל הסביר.

ראשית, אני חייב להודות מהתחלה שני לא חובב גדול של סדרת סרטי דרמת הספורט רוקי והיקום בו הם מתרחשים. הם תמיד הרגישו לי כמעין בנית גיבור-על, מתאגרף בעל כוחות על-טבעיים לא -אנושיים בשם רוקי. אין סיכוי שמתאגרף בן 60 יכול בלב שלם להילחם במתאגרף בשיא כושרו הגופני ( כפי שקרה ברוקי שש). אחרי שהוצאתי את זה לחלל האוויר. אני הופתעתי לטובה כמה הסרט טוב וכיפי. קריד הוא סרט ספין-אוף לסדרה. הסרט השביעי בעולם סרטי הרוקי בבימויו של ראיין קוגלר ונכתב על ידו ועל ידי אהרון קובינגטון. הסרט, משנת 2015, מגולל את מסעו של בנו הממזר של אפולו קריד (מכאן השם), היריב-חבר של רוקי שמת בזירה, מאנונימיות בקרבות חובבנים לא-חוקיים במקסיקו ועד לפסגת עולם האגרוף במשקל כבד. בשביל להשיג את מטרתו, אדוניס קריד, אותו משחק מייקל ג'ורדן ("הסמויה", "תחנת פרוטוויל") נוסע לפילדלפיה- מקום מושבו של רוקי ,אותו משחק סילבסטר סטאלון. רוקי מאמן אותו ובין השניים נרקמת חברות וקשר יפה. אדוניס גם מפתח קשר רומנטי עם אמנית מקומית אותה משחקת טסה תומפסון ("אנשים לבנים יקרים", "תור:ראגנרוק"). זהו הספר הראשון במפעל שסטאלון לא כתב. זוהי גם הפעם השנייה בה קוגלר וג'ורדן שיתפו פעולה מאז "תחנת פרוטוויל". ג'ורדן, תומפסון ושאר השחקנים משחקים בצורה טובה את התפקידים. אבל פנינת הערב היא ללא ספק הופעתו מחדש של סטאלון בדמות האייקונית. המשחק שלו מדהים. כמעט מהפנט, בצורה בה גם לא חובב מושבע של רוקי יכול ליהנות ממשחק יוצא מן הכלל. לא סתם סטאלון היה מועמד לפרס האוסקר לתפקיד שחקן משנה הטוב ביותר- המועמדות הראשונה שלו מאז סרט רוקי הראשון. במקביל, סטאלון זכה באותה שנה בפרס גלובוס הזהב לשחקן משנה בסרט, פרס מבקרי הקולנוע לשחקני-משנה ובפרס וועדת הביקורת הלאומית האמריקאית לשחקן המשנה הטוב ביותר. זה שהסרט מהנה לא אומר שאין בו מגרעות. התסריט מדי פעם נקלע לקלישאות ולבורות עלילתיים אבל בכלליותו הוא טוב. הוא מספק חוויה מהנה וסטאלון מספק הצצה לאיך שחקן שמכיר את דמותו מספיק יכול לשחק אותה מושלם. מערכת "לתוך הלילה" נותנת ארבע כוכבים מתוך חמישה לסרט.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"