בארץ תחקירים

כיכר גורן מכה שנית: תיעוד מההפגנות במהלך השבועיים האחרונים ליד ביתו של היועמ"ש

ההפגנה המחודשת. קרדיט: Nivi Yechieli

עקב דחיית משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חזרו המפגינים מזה זמן רב לכיכר גורן בפתח תקווה. בפעם הראשונה היו כ-500 פעילים, עם צוללות מתנפחות, מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה. בפעם השנייה, הרבה יותר. תיעוד.

לקראת השעה 19:00 עד 19:30 התקבצו להם מחדש, מזה שבועיים, פעילים נגד  השחיתות ובעד פתיחה בחקירת פרשת הצוללות בכיכר גורן בפתח תקווה. בפעם הראשונה ההפגנה מנתה כ-500 חברים. בפעם השנייה, במהלך האירוע, נזרקו ביצים על המפגינים. מנהיגת מחאת הדגלים השחורים, שקמה שוורצמן אמרה באירוע: ״הקריאה להתאחד יוצאת היום מכל הארץ. לא ניתן לרסיסי מפלגות לבזבז את הקולות שלנו".

מתנועת הדגלים השחורים נמסר בשעתו: ״נתניהו וממשלתו סגרו מדינה שלמה ולקחו את אזרחי ישראל בני ערובה והנאשם ניצל זאת על מנת לדחות את משפטו הפלילי ולמלטו מאימת הדין. את ניגוד העניינים הזה מאפשר מנדלבליט בניגוד לפסיקת בג״צ שקבע כי על נתניהו לחתום על הסכם ניגוד עניינים מה שטרם נעשה״.

קרדיט: Nivi Yechieli.

מתנועת ״חקירה עכשיו״ נמסר בעת האירוע: ״הגענו לכאן הערב על מנת להזכיר לאביחי מנדלבליט שהוא אמור לשרת את הציבור הישראלי ולא את הנאשם בפלילים. העברות הביטחוניות שנעברו לכאורה בפרשת הצוללות וכלי השיט חייבות להיחקר", והוסיפו: "אנחנו דורשים פתיחת ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה עכשיו".

ההפגנה השנייה ליד בית מנדלבליט. קרדיט: יוני לוי, עדכוני הפגנות וחדשות.

אך ההפגנה השלישית שהייתה מתוכננת למחר בוטלה. בדף הפייסבוק של תנועת "הצוללות- חקירה עכשיו" פנו ליועמ"ש: "היו לך שנים רבות לך ואינסוף הזדמנויות לחשוף את האמת ולשמור על ביטחון המדינה, אך אתה ממשיך להוות חסם מרכזי ולמנוע חקירה מעמיקה בפרשת הצוללות, המניות וכלי השיט", וקבעו: "על כן, אנו מבטלים אותך ונושאים עיניים אל ה-25/01 אל בית דין גבוה לצדק. תזכר לדראון עולם כשוליה של אחד השליטים המושחתים שידעה הארץ הזאת".  

זריקת הביצים. קרדיט: יוני לוי, עדכוני הפגנות וחדשות.
Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה