אסיה בעולם

רשת השידור הציבורי בהונג קונג RTHK פתחה מחדש חקירה נגד עיתונאית שביקרה את מנהיגת הונג קונג

קרדיט: צילום מסך, RTHK.

איגוד העובדים של השידור הציבורי הודיעו אמש כי הרשת פתחה מחדש את החקירה בנוגע להתנהלות העיתונאית נבלה קוסר עקב שאלות וביקורת שהעלתה במסיבות עיתונאים של השלטון המקומי. ראש החוג לעיתונאות באוניברסיטת הונג קונג: "ממתי לשאול שאלות קשות לעובדי ציבור זה 'אגרסיבי' או 'מטה'?".

סוכנות הידיעות "הונג קונג פרי פרס" דיווחה כי רשת השידור הציבורי בהונג קונג RTHK פתחה מחדש חקירה בנוגע להתנהגות העיתונאית נבלה קוסר במסיבות העיתונאים של השלטון בהונג קונג. בכך תלונות שנרשמו נגדה במהלך ההפגנות למען הדמוקרטיה בהונג קונג בשנה שעברה ייבחנו מחדש. איגוד העובדים של השידור הודיע על ההחלטה ברשת פייסבוק. קוסר עבדה בעבר באמצעי התקשורת הפופולריים מינג פאו וTVB.

קוסר הגיעה לכותרות ביולי האחרון כשביקרה את מנהיגת הונג קונג קארי לאם ומפכ"ל המשטרה המקומית סטפן לו בנוגע לתקרית תקיפת תחנת הרכבת התחתית יואן לונג. קוסר שאלה את לאם בנוגע לעיכוב בתגובות המשטרה בעניין: "האם גילית על כך רק הבוקר? האם יכולת לישון טוב הלילה?". בנובמבר שנה שעברה, היא דחקה במשטרה בנוגע למעורבות אפשרית של כוחות משטרה במותו של המפגין צ'ו טסז-לוק שמת מנפילה מחניון רכבים. RTHK יש תקופת מבחן של שלוש שנים, ולקוסר התווספו 120 יום.

הוועדה לשיוויון הזדמנויות בהונג קונג ביקרה בינואר הערות גזעניות כלפי עיתונאית מקומית. סוכנות הידיעות "הונג קונג פרי פרס" קבעה כי מדובר בקוסר. הודעת הועדה ביקרה הערות ברשתות החברתיות בנוגע לצבע עורה של הכתבת.

קית' ריצ'בורג, ראש החוג לעיתונות באוניברסיטת הונג קונג, התייחס למהלך נגד קוסר בטוויטר: "ממתי שאילת שאלות קשות לעובדי ציבור היא 'אגרסיבית' או 'מוטה'? זהו צעד נוסף במדרון החלקלק לדיכוי התקשורת", והוסיף: "תפקיד העיתונאים הוא לבקר את הכוח. אחרי פעולת המשטרה בשבוע שעבר, עוד מכה לחופש העיתונות בהונג קונג".

RTHK ממומן לחלוטין ע"י הממשל בהונג קונג, אך ממשיך לטעון כי סיקור החדשות על ידו נעשה באופן עצמאי ולא מוטה. בשבוע שעבר, לאם תמכה בהחלטת המשטרה המקומית להכיר רק בעיתונאים הרשומים מגופים בעלי תעודה מהממשל (המקבילה של לשכת העיתונות הממשלתית הישראלית- א"ו). ע"פ סוכנות הידיעות, דוברת RTHK אמן נג סירבה להתייחס למקרים פרטיים.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"