בעולם האמריקות והקריביים

הסנטורית הרפובליקאית סוזן קולינס: הסנאט האמריקאי לא צריך למלא את החלל שנותר בבית המשפט העליון האמריקאי עד קיום הבחירות לנשיאות

קולינס בסנאט בינואר השנה. קרדיט: צילום מסך, ערוץ הסנאט.

זאת לאור פטירתה של שופטת בית המשפט העליון רות' ביידר גינסבורג בגיל 87. הבחירות לנשיאות מתוכננות לשלושה בנובמבר. "ההחלטה למינוי לחיים לבית המשפט העליון צריכה להיעשות ע"י הנשיא שייבחר בשלושה בנובמבר" אמרה קולינס.

הסנטורית הרפובליקאית המתונה סוזן קולינס מסרה בהודעה לתקשורת כי "בהוגנות לעם האמריקאי, שיבחר מחדש בנשיא או יבחר בנשיא חדש, ההחלטה למינוי לחיים לבית המשפט העליון צריכה להיעשות ע"י הנשיא שייבחר בשלושה בנובמבר". כך דווח אמש(19.09) בסוכנות הידיעות רויטרס. זאת עקב פטירתה של אייקון המשפט האמריקאי, זכויות האזרח וזכויות נשים, כבוד שופטת בית המשפט העליון רות' ביידר גינסבורג, בגיל 87 בסוף השבוע. בסוכנות עצמה דיווחו כי קולינס עצמה נמצאת במירוץ בחירות צמוד במדינת מיין.

קולינס היא הסנטורית הראשונה לאחר פטירתה של גינסבורג שקשרה את בחירת מינוי לבית המשפט העליון לנשיא שייבחר בשלושה בנובמבר, אך היא לא היחידה שחושבת באותה רוח. טרום הודעת הפטירה של גינסבורג, הסנטורית הרפובליקאית מאלסקה , ליסה מורקוסקי, אמרה בריאיון לרדיו הציבורי באלסקה שהיא לא תצביע בעד בחירת המועמד לבית המשפט העליון לפני הבחירות לנשיאות. נכון לכתיבת שורות אלה, המפלגה הרפובליקאית שולטת בסנאט ברוב של 53 מושבים מול 47 מושבים דמוקרטיים.

מנגד, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע אמש כי הוא יציע השבוע למנות אישה לתפקיד שופט בית המשפט העליון שהתפנה. "אני אציע לקדם מועמד בשבוע הבא. הוא יהיה אישה" אמר טראמפ בעצרת בחירות בפאייטוויל בצפון קרוליינה, והוסיף: "אני חושב שזה צריך להיות אישה, כי אני האמת מחבב יותר נשים מגברים".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה