בעולם

יאיר נתניהו מככב בכרזה של מפלגה שהואשמה באנטישמיות

קרנבל בדיסלדורף ב-2016. קרדיט: SHUTTERSTOCK.

מפלגת ה- AfD(אלטרנטיבה לגרמניה), אשר חברי הפרלמנט הגרמני גינו אותה בשל התבטאויות גזעניות ואנטישמיות, צייצה בטוויטר כרזה המכילה ציטוט של בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו.

יואכים קוס, חבר בכיר במפלגת ה-AfD הלאומנית, צייץ היום בטוויטר כרזה עם ציטוט מהטוויטר של יאיר נתניהו: "תחום שנגן מת, ובקרוב גם הארגונים הגלובליים הרשעים שלכם ואירופה תחזור להיות חופשיה, דמוקרטית ונוצרית!". יאיר נתניהו הגיב לכרזה בבקשה מחברי המפלגה לקרוא לממשלת גרמניה לחדול ממימון ארגונים ללא מטרות רווח בגדה ובעזה.

מפלגת ה-AfD זכתה בשנים האחרונות לתמיכה חסרת תקדים. המפלגה הוקמה ב-2013 והצליחה לעבור את אחוז החסימה רק בבחירות האחרונות, בהן זכתה ב-94 מושבים בפרלמנט הגרמני. בין לילה המפלגה הפכה לשלישית בגודלה בגרמניה, למרות התנגדות מצד אזרחים רבים ואף חברי פרלמנט בטוענה שהמפלגה מייצגת עמדות לאומניות, גזעניות ואנטישמיות.

טענות אלו אינן חסרות ביסוס: בכיר נוסף במפלגה, ביורן הוק, הכריז בעת נאום ביום הזיכרון לשואה ולגבורה במדינה כי אנדרטת הזיכרון לקורבנות השואה בברלין היא "אנדרטה של בושה". באותו נאום טען הוק כי "מכתיבים את ההיסטוריה הגרמנית כנלעגת ומחרידה… הפוליטיקות המטומטמות של קבלה וזיכרון פוגעות בנו, אנחנו צריכים לשנות את הפוליטיקה של הזיכרון ב180 מעלות". לצד התבטאויות אלו, חבר מפלגה נוסף טען בספרו כי היהודים הביאו על עצמם את העוינות שהופנתה כלפיהם. יתרה מזאת, מצע הבחירות של המפלגה כולל קריאה לאיסור על ברית מילה ושחיטה כשרה.

אם כך, מדוע ציטוטו של יאיר נתניהו משויך לקמפיין המפלגה? בשנת 2018 המפלגה הביעה תמיכה בהעברת השגרירות הגרמנית לירושלים. הבעת סולידריות זו משכה את תשומת הלב של ישראלים רבים. ייתכן כי צעד זה של ה-AfD הינו ניסיון לגיוס תמיכה מצד ממשלות ימניות בעלות עמדות המתנגדות להגירה מוסלמית. כרגע הם ייאלצו להסתפק ביאיר נתניהו.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה