אסיה בעולם

פייסבוק הודתה שבטעות סימנה סרטון של משטרת הונג קונג מסתערת על מפגינים כפייק ניוז

ההסתערות. קרדיט: HKFP, צילום מסך.

מספר רב של משתמשים שיתפו ברשת החברתית תמונות מהאירוע בתחנת הרכבת התחתית בהונג קונג למלאת שבעה חודשים מהתקרית. לאחר מכן, בודקי התוכן מצד ג' סימנו את התמונות כ"מידע מזויף". בהודעה נכתב כי "בודקי אמינות עצמאיים" הגיעו למסקנה כי התוכן "מזויף".

איך משנים נרטיב? פייסבוק הודתה שבטעות סימנה סרטון ממחאות הונג קונג בשנה שעברה במהלכו נצפים כוחות משטרה מסתערים על מפגינים בתחנת הרכבת התחתית פרינס אדוארד בעיר. השבוע מספר רב של משתמשים ברשת החברתית הפיצו את תוכן הסרטון במלאת שבעה חודשים לתקרית, אך בעת כניסה לסרטון נכתבה הודעת זיהוי התוכן כ"פייק ניוז" ע"י "בודקי תוכן עצמאיים". כך דווח השבוע בסוכנות הידיעות "הונג קונג פרי פרס". אלו שעדיין רצו להיכנס לתוכן היו צריכים לעבור את הודעת הפייק ניוז ולהיכנס דרך הלינק המקושר.

בסרטון האירוע ב-31 באוגוסט שנה שעברה נראים עשרות שוטרים עם אלות מסתערים על תחנת הרכבת התחתית פרינס אדוארד בהונג קונג. הפעילות המשטרתית במקום השאירה עשרות פצועים וגרמה לסערה בקולוניה לשעבר. משתמשים ברשתות חברתיות זיהו את בודקי התוכן משתי חברות בשם "בום לייב" ו-"פאקט קרשנדו".

מ"בום לייב" נמסר במאמר באתרם כי הסרטון הופץ בטוענה כי הוא מציג את משטרת סין מנסה "לתפוס חשודים כנשאי וירוס הקורונה". זאת בעיקר באתרים בשפה ההינדית. החברה הוסיפה בהודעה ברשת הטוויטר כי "אנחנו מודעים לשימוש הלא נכון בבדיקת העובדות שלנו בנוגע לסרטון מהונג קונג לסימון מספר הודעות באינסטגרם", והוסיפו: "אנחנו מנסים להבין איך זה קרה. אנחנו מתנצלים על אי הנעימות ואנחנו עובדים על לפתור זאת מוקדם ממאוחר".

ההודעה וצילום המסך. קרדיט: HKFP

מטעם פייסבוק נמסר לסוכנות הידיעות כי "אם בודק אמינות מדרג תמונה או סרטון כלא מהימנים או מהימן באופן חלקי, אנחנו נפעל על מנת לתייג את התוכן ולסנן אותו ממתחמים כמו אקספלור  ותגיות [אחרות]", והוסיפו: "במקרה זה, וידינו עם הבודק ואיששנו שהסרטון תויג כזיוף בטעות, ומאז ביטלנו את התיוג ככזה".

ע"פ סוכנות הידיעות, פייסבוק לא הודיעה למשתמשים שפרסמו את התוכן מחדש על ביטול תיוגו כ"מזויף". בד בבד, שר הכלכלה ההונג-קונגי, אדווארד יאו, האשים את ערוץ RTHK המקומי כחותר תחת עיקרון "סין אחת" לאחר שאחת העיתונאיות שלו שאלה את אחד מעוזרי ראש ארגון הבריאות העולמי בנוגע למעמדה של טאיוואן.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה