אסיה בעולם

287 עצורים במחאת השנה החדשה בהונג קונג בשבוע שעבר

קרדיט:shutterstock.
קרדיט:shutterstock.

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל דיווח כי בין העצורים שלושה פעילי זכויות אדם. בד בבד, במדד חופש העיתונות של ארגון "עיתונאים ללא גבולות" הדרדר מעמדה של הונג קונג בשלוש מקומות.

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל בהונג קונג דיווח בשבוע שעבר כי 287 אנשים, ביניהם שלושה פעילי זכויות אדם, נעצרו במסגרת מחאת היום הראשון של השנה החדשה ביום רביעי שעבר. בד בבד, במדד חופש העיתונות של ארגון "עיתונאים ללא גבולות" עולה כי הונג קונג הידרדרה מהמקום ה-70 למקום ה-73.

מנהל ארגון אמנסטי אינטרנשיונל בהונג קונג, מאן-קאי טאם, אמר כי "ביום הראשון של שנת 2020, רשויות משטרת הונג קונג הראו לעולם את הבוז שלהם לזכויות חופש הביטוי והתקהלות שלווה ע"י פיזור הפגנה שלווה באלימות", והוסיף: "אחרי הכרזה כי המחאה לא-חוקית שלוש שעות לאחר תחילתה, המשטרה נתנה למארגנים ולעשרות אלפי המשתתפים 30 דקות להתפזר. לאחר מכן, המשטרה החלה לירות גז מדמיע וצינור מים לעבר מפגינים- גם לעבר אלו שנשארו שלווים".

מנגד, המשטרה הודיעה לסוכנות הידיעות "הונג קונג פריי פרס" כי שוטריה הוכרחו להשתמש בגז מדמיע נגד מפגינים פרו-דמוקרטיה במחאה בשבוע שעבר לאחר שחלק מהמשתתפים זרקו עצמים לעבר השוטרים. הארגון שארגן את המחאה, "חזית זכויות אדם האזרחיות", הודיע כי בשיא ההפגנה השתתפו כמיליון איש. מנגד, המשטרה קבעה כי בשיא ההפגנה נכחו אך ורק 60 אלף מפגינים. ההפגנה פוזרה במהירות לאחר ששוטרים התעמתו עם מפגינים לגבי בנק שעבר השחתה.

בד בבד, פרופסור לצילום באוניברסיטה אמריקאית, מת'יו קונורס, סורב כניסה להונג קונג בשבוע שעבר. זאת בשל העובדה כי בשנה שעברה סיקר את המחאות באזור הקולוניה הבריטית-לשעבר.   סוכנות הידיעות דיווחה בשבוע שעבר כי תריסר עו"ד ופעילי זכויות אדם נעצרו או נעלמו בסין במהלך הימים האחרונים של שנת 2019.  המידע על הפעילים, שכינסו ישיבה מחתרתית שנושאה היה "מעבר דמוקרטי בסין" בעיר שיאמן בדצמבר 2019, גובה ע"י ארגוני זכויות אדם.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה