בעולם מזרח התיכון

ארגון עיתונאים ללא גבולות: מספר העיתונאים הכלואים מאיראן מאז תחילת ההפגנות בנובמבר עלה לתריסר עצורים

קרדיט: המרכז לזכויות אדם באיראן
קרדיט: המרכז לזכויות אדם באיראן

הארגון הוסיף כי הוא מגנה את מעצרם של שלוש העיתונאיות והעיתונאי ב-26 בדצמבר. במקביל, הארגון גינה את היחס המשפיל והמזלזל נגד שתי עיתונאיות שכלואות מזה שבועיים בכלא אווין בטהרן.

תריסר עיתונאים נעצרו באיראן מאז תחילת ההפגנות נגד המשטר במדינה באמצע נובמבר. כך עולה מדיווח חדש של ארגון "עיתונאים ללא גבולות" ביום שלישי האחרון. הארגון הוסיף כי הוא מגנה את מעצרם והחזקתם של ארבעה עיתונאיות ועיתונאים שנעצרו בצפון איראן. ג'לבה ג'אוואחרי, קאבה מזדרי, פורוח סמאניה ואחמד זהדי לאנגרודי הם ארבעת העיתונאים שנעצרו לאחר טקס במחוז גילאן לציון מותו של מפגין ב-16 בנובמבר.

בהודעה נכתב כי למעט העיתונאים, כל המשתתפים שוחררו. המחיר לשחרורם בערבות של העיתונאים עמד על 27 אלף יורו. נכון לכתיבת שורות אלה, לא ידוע אם המחיר הוא לכלל העיתונאים או פר עיתונאי. בהתאם, העיתונאים הועברו לבית כלא ליד העיר ראשת. ע"פ הדיווח, הרשויות לא אפשרו לעיתונאים ליצור קשר עם משפחותיהם או עם עו"ד.

בד בבד, נאגרס מוחמדי, עיתונאית ופעילה חברתית שהייתה תחת מאסר בבית הכלא אווין ליד טהרן, הוכתה ע"י שומרים ב-25 בדצמבר כשזומנה לחדר מנהל בית הכלא בכדי להיוועץ עם עורך דינה. בדיווח של ארגון "עיתונאים ללא גבולות" נכתב כי במקום העו"ד היא מצאה את עצמה בחדר עם מנהל בית הכלא, ג'ולאמרזה זייאי, ונציג משרד המודיעין שהודיעו לה על מעברה לבית הכלא זאנג'אן, כ-300 ק"מ צפונית-מערבית לטהרן. כשהביעה ביקורת על ההחלטה, מנהל בית הכלא ופקודיו הכו אותה נמרצות ואז העבירו אותה באמבולנס לכלא זאנג'אן.

בד בבד, 23 ארגוני זכויות אדם בינלאומיים, וביניהם המרכז לזכויות אדם באיראן, קראו בחודש שעבר לוועדה לזכויות אדם של האו"ם לפתוח בחקירה עצמאית בדיכוי המחאות במדינה במסגרתו נהרגו לפחות 304 מפגינים.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"