בארץ בעולם תחקירים

גורם מקצועי שמעורה בקשרי גרפטק-טאטא מאשר: הקשר בין החברות היה קשר אסטרטגי ארוך טווח

קרדיט: מגזין לתוך הלילה

מהתכתבות שהגיעה לידי מערכת לתוך הלילה, עולה כי הקשר העסקי בין טאטא סטיל אירופה (TSE) וחברת גרפטק נמשך מאז סוף שנות ה-80 של המאה הקודמת.

מהמידע שהתקבל במערכת מגזין לתוך הלילה עולה קשר עסקי בין חברת טאטא סטיל אירופה (TSE), חברת בת של תאגיד טאטא גרופ, לבין חברת גרפטק. תאגיד טאטא נמצא בבעלות משפחת טאטא, לרבות איש העסקים ההודי ראטן טאטא. מאז נובמבר 2010, בעל מניות משמעותי בחברת גרפטק הוא איש העסקים נתן מיליקובסקי ומשפחתו- בן דודו של רה"מ בנימין נתניהו.

חברת טאטא סטיל אירופה (TSE) מסרה למגזין לתוך הלילה כי חברת גרפטק היא אחת מספקיות החברה וכי TSE עובדת עם גרפטק עוד לפני שנות ה-90 של המאה הקודמת. דיווחים על העסקה במהלכה נהפך מיליקובסקי לבעל רוב במניות חברת גרפטק עלו עוד באפריל 2010. "בהקשר לגרפטק שמספקת מוצרים ליצרני ברזל מסביב לעולם, היא אחת מהספקים שלנו" נכתב בהודעה, והוסיפו: "גרפטק הייתה ספק לעסקינו האירופאים במשך שנים רבות, קשר שהחל עוד לפני 1990".

ראטן טאטא. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

בתקשורת הישראלית דווח כי בשנת 2010, רה"מ ארגן לאיש העסקים ההודי וחברו הקרוב ארנון מילצ'ן טיסה במסוק של חיל האוויר לירדן. בהתאם, בכתב החשדות אשר הוציא היועמ"ש כנגד רה"מ נכתב תחת תיק 1000, בסעיף 27 ב', בכותרת "מיזם טאטא", כי רה"מ פעל להקמת מפעל רכב הטאטא נאנו ואף פעל להקמת אזור כלכלי מיוחד למען מטרה זו. דבר שדרש "שינויי חקיקה משמעותיים". כל זאת בשעה שכבר באפריל 2010 פורסם על קניית שתי חברות של נתן מיליקובסקי,  סידריפט ואיי/ג'י אלקטרודס, ע"י חברת גרפטק. עסקה אשר כללה קבלת מניות בחברת גרפטק למיליקובסקי.  בעסקה זו נכללה מכירת אחזקותיו של רה"מ בחברת-העל אשר לה הייתה שליטה בחברות סידריפט ואיי/ג'י אלקטרודס. מכירה אשר הפכה דה-פקטו את בן דודו של רה"מ לבעל מניות משמעותי בחברת גרפטק וחבר דיקטוריון.

נתן מיליקובסקי. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

עוד דווח בכתב החשדות כי רה"מ אף הנחה את מתאם הפעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) דאז, האלוף (במיל') איתן דנגוט, לקבוע תכנית פעולה להקמת אותו אזור סחר חופשי. בפנייה לאלוף (מיל') דנגוט לא התקבלה תגובה.

ההתכתבויות האחרונות מדגישות את הקשר העסקי בין נתן מיליקובסקי, בן דודו של רה"מ בנימין נתניהו, לבין איש העסקים ראטן טאטא כפי שדווח בעבר במגזין.

(בהכנת הכתבה השתתפו אריה הלבר ועידו תל צור)

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"