אסיה בעולם

קנדה הוציאה התרעות מסע להונג קונג בעקבות גל המחאות

קרדיט: FREEDOM HK
קרדיט: FREEDOM HK

עיתון "הגלוב אנד מייל" הקנדי דיווח ביום שישי האחרון (09.08) כי הממשל הקנדי ממליץ לכל הנוסעים להונג קונג להיות ברמת עירנות וזהירות גבוהה. זאת לאחר שאף ארה"ב ואוסטרליה הוציאו הזהרות מסע דומות. במקביל, אלפי מפגינים ערכו הפגנה לא אלימה בנמל התעופה באזור הסמי-אוטונומי הסיני.

הודעת הזהרת המסע של הגוף הקנדי האחראי לנושא קראה: "התרחשו עימותים בין כוחות הביטחון ומפגינים", והמשיכה כי "המשטרה הגיבה בחומרה ובמהירות כנגד מחאות לא מאושרות. מפגינים הותקפו ע"י מתנגדיהם".

הצטרפותה של קנדה באה לאחר יום מחאה רגוע יחסית של הפגנה לא אלימה בנמל התעופה בהונג קונג. רבבות מפגינים גדשו את המתחם וחסמו בגופם את דרכי הגישה לכניסות והיציאות בנמל התעופה.

משטרת הונג קונג הודיעה כי מאז התשעה ביוני 589 אנשים נעצרו. גיל העצורים נע בין 13 עד גיל 76. חלק מכתבי האישום כוללים חשד להתפרעות בגינה ניתן לקבל עונש מאסר של עד עשור בכלא. סוכנות הידיעות "הונג קונג פריי פרס" דיווחה ביום שבת האחרון (10.08) כי המשטרה אסרה על קיום ארבעה צעדות מחאה באזור הקולוניה הבריטית-לשעבר. המחאות שהיו מיועדות להתקיים באזור וונג טאי סינג, טאי פו, שאם שואי פה והונג קונג האי לא קיבלו את האישורים הנדרשים בטענות של ביטחון הציבור וסכנה לסדר הציבורי.

קרדיט: דף הטוויטר FREEDOM HK.

מנגד, ברשתות החברתיות עלו סרטונים שהציגו את המוחים בנמל התעופה בשבת (10.08) שרים "האם אתם שומעים את האנשים שרים?" מהמחזמר עלובי החיים. לאחריו קראו קריאות בדרישה לבחירות חופשיות ודמוקרטיה. גושוע וונג, ממנהיגי מחאת המטריות ב-2014, כתב ברשת החברתית טוויטר כי הונג קונג כי "גראונד זירו/המוצא כנגד שלטון אוטוריטרי".

קרדיט: דף הטוויטר FREEDOM HK.

ק'יי, פעיל מחאה בשנות ה-40 לחייו, אמר למגזין לתוך הלילה כי "המצב מדכא, השלטון מאכזב ולא מעורר אמון והתושבים מודאגים מאוד לעתידה של הונג קונג". במקביל, סרטון שהוציא בשבוע שעבר הצבא הסיני מדמה השתלטות על אזור אורבני נוסח הונג קונג.

קרדיט: דף הטוויטר FREEDOM HK.

דיווח מטריד במיוחד מהשבוע החולף הוא ירי תלול-מסלול של מיכל גז מדמיע לכאורה על עיתונאי של גוף המדיה "אין-מדיה" שסיקר את המחאה. העיתונאי נפגע בראשו וצילומים לאחר פציעתו מראים דימום משמעותי מהאזור הפגוע. בהתאם, ממשיכים סרטונים ברשתות החברתיות להציג אלימות משטרתית כנגד מפגינים.

קרדיט: דף הטוויטר FREEDOM HK.

המחאות כנגד חוק ההסגרה שהחלו לפני כחודשיים התרחבו, וכעת חלק מהגופים המוחים דורשים דמוקרטיה ובחירות חופשיות באזור הסמי-אוטונומי. במקביל, אתר התחקירים האמריקאי VOX קבע בסיקור מיוחד כי בקרב תושבי הונג קונג זהותם להונג קונג מתחזקת בשעה שזהותם הסינית נחלשת.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"