בארץ

חבר כנסת מש"ס תועד ברשתות החברתיות משתמש בחסינותו להביא ציוד בניה למאחז לו הוצא צו תיחום ע"י צה"ל

קרדיט: דף פייסבוק היישוב אביתר.

בציוץ בטוויטר שנמחק, ובדיווח של אתר חדשות מתפרצות, נדמה כי חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס), הסיע משאיות תוך עקיפת כוחות המשטרה שהוצבו בסביבת המאחז אביתר. זאת בניגוד לצו התיחום שהוצא למקום ע"י צה"ל. מסביבת ח"כ ארבל לא התקבלה תגובה בנושא.

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) השתמש שלשום (07.06) לטענתו בחסינותו להעברת חומרי בניה וציוד תוך עקיפת כוחות המשטרה למאחז אביתר. זאת למרות שצה"ל הוציא צו תיחום למאחז. הבעיה? כתבת חדשות12, ליה ספילקין, דיווחה כי החסינות אינה חלה על צו אלוף, ושבמשטרה בודקים את העניין. כזכור, עיתון "הארץ" דיווח בסוף השבוע הקודם כי כ-40 מבנים כבר קיימים במקום. ע"פ הדיווח, הבנייה המסיבית מתבצעת בגלוי, ביוזמת תנועת ההתיישבות "נחלה", במימונה ובסיוע הלוגיסטי שלה, ובגיבוי המועצה האזורית שומרון. המאחז נבנה על אדמות הכפרים ביתא, קבלאן ויתמא, ובסמוך מאוד למטעי העצים וטרסות האבן שלהם, בגבעה שבשנות השמונים היה בה מחנה צבאי. ע"פ ערוץ 7 צו התיחום יאפשר לבצע הריסה בעתיד בהנחיית שר הביטחון בני גנץ. בהתאם, בעוד שמונה ימים תיאסר כניסה לשטח כולו ואז ההחלטה על הריסת הבתים במקום תהיה נתונה להחלטתו של הדרג המדיני. לאחר קבלת הצו, ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, העביר הבוקר את לשכתו לאביתר. את פגישתו הראשונה במקום קיים דגן עם ארבל, שהשתתף עם ראש המועצה בקביעת המזוזה.

מנהלת נחלה, דניאלה וייס, מסרה בשעתו לעיתון "הארץ" כי כרגע שטח המאחז הוא רק עשרות דונמים, עם פוטנציאל להתרחבות של 600 דונם. בדף הפייסבוק של היישוב נכתב בפוסט אחד כי "היישוב אביתר ממוקם בסמוך לצומת תפוח. בנקודה אסטרטגית המחזקת את הנוכחות היהודית באזור". בעיתון הוסיפו בדיווח אחר כי בתוך שעות עלו על הקרקע כ–30 בתי לבנים בהרכבה מהירה, שאוכלסו בעשרות משפחות. במקום גם נסלל כביש. בצבא חושדים שאחראיות לו המועצות באזור. ע"פ אותו דיווח, המינהל האזרחי הכריז על הליך של "פלישה טרייה", המאפשר לו לפנות את הקרקע בלא הליכים משפטיים מורכבים בתוך 90 יום מרגע הפלישה. אולם עד כה, המדינה אינה עושה דבר.

בסרטונים בדף הפייסבוק מככבים ח"כים מיקי זוהר ומאי גולן (הליכוד) שמביעים חיזוק למתיישבים באביתר. "אני רוצה לדבר איתכם על עוד מקום מאוד מאוד חשוב. רק לפני לא הרבה זמן הייתי ביישוב החדש אביתר. יישוב מדהים, ומתוק. עם משפחות מדהימות שמיישבות את ארץ ישראל. אני קוראת לכם מכאן- תתמכו ביישוב, תתמכו באזרחים האלו, תתמכו בתושבים האלו. מלח הארץ שלנו. שדואגים לארץ ישראל השלמה, שדואגים לנו, שמיישבים את הארץ" אמרה גולן בדרום תל אביב.

המאחז קרוי על שם אביתר בורובסקי, תושב יצהר שנרצח במאי 2013. ע"פ עיתון "הארץ" לאחר הירצחו נעשו שלושה ניסיונות לבנות במקום מאחז — ב-2013, 2016 ו-2018, אך המבנים והקרוואנים פונו זמן קצר מאוד לאחר הצבתם. הפעם הוצבו במקום בו־זמנית קרוואנים, ציליות ואוהלים, שעות ספורות לאחר פיגוע הירי בשלושה מתלמידי הישיבה באיתמר, ב–2 במאי השנה. משנודע על מותו של אחד מתלמידי הישיבה, יהודה גואטה, הוחלט לקרוא את בית המדרש על שמו.

מסביבתו של ח"כ משה ארבל לא התקבלה תגובה. מהמנהל האזרחי במתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), ומלשכת שר הביטחון בני גנץ לא התקבלה תגובה.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה