בארץ

קו מנחה: פוליטיקאים מנסים להתוות קו מחבר בין המפגינים נגד ראש הממשלה למפירי סדר מהמגזר החרדי

ח"כ כהנא בערוץ הכנסת. קרדיט: צילום מסך, ערוץ הכנסת.
Written by אריה הלבר

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, וח"כ מתן כהנא השוו ביומיים האחרונים בין המפגינים נגד ראש הממשלה בירושלים לבין המפגינים מהמגזרים המתנחלים והחרדים. "יש אלימות כלפי השוטרים וזה לא יכול לעבור בשקט. לא בבני ברק ולא בבלפור" אמר אוחנה ליעקב אילון בערוץ הכנסת.

נדמה כי בימים האחרונים מסתמן קו מנחה בין פוליטיקאים בגוש התומך בראש הממשלה, או לפחות באלה שאינם מונחים בטוח בתוך הגוש הפוליטי המתנגד לו. השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה (הליכוד), מסר בראיון ליעקב אילון כי "יש אלימות כלפי השוטרים וזה לא יכול לעבור בשקט. לא בבני ברק ולא בבלפור", והוסיף בנוגע לאלימות במוצאי שבת האחרונה בכיכר פריז בירושלים: "אני לא נתתי הוראה כי אני לא נותן הוראות להפעיל אמצעים כאלה או אמצעים אחרים, הדרישה שלי מהמשטרה וההנחייה שלי – לאכיפה נחושה ושיוויונית".

יממה לאחר מכן, ח"כ מתן כהנא (ימינה), אמר בערוץ הכנסת בנוגע לאכיפה, וחוסר האכיפה, נגד ההפגנות ונגד ההלוויות ההמוניות כי "האירועים האלה בעינינו הם שווים. אני חושב שההפגנות המופקרות בבלפור שמשתתפים בהן אלפי-אלפי אנשים, וגם הלוויות בעדה החרדית זה דברים נוראיים. זה גורם למוות. אנשים מתים מהידבקות בקורונה, ואנשים צריכים להבין את זה".

בתגובה לדברי כהנא מתנועת הצעירים ״קומי ישראל״ נמסר: ״הערב, נחשף פרצופו האמיתי של מתן כהנא, המריונטה של פורום קהלת, שמתודלק ע״י כסף זר של אוונגליסטים קיצוניים שעודדו את הפריצה לגבעת הקפיטול. בשעה שהמפגינים בבלפור נלחמים למען עתיד טוב יותר, מתן כהנא, בחסות פורום קהלת, עסוק בהסתה ופועל להכחדת עסקים עצמאיים והפקרת מערכת הבריאות שמצילה את חייהם של אזרחי ישראל", והוסיפו: "כנראה כשיש לך פנסיה של 10 מיליון ש״ח אתה הופך לאטום ועיוור למצוקתם של מאות אלפי אזרחי ישראל שהגיעו לפת לחם. אין גבול לניתוק".

(בהכנת הכתבה השתתף אלון ויס)

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר