בארץ תחקירים

שבוע 31 להפגנות נגד ראש הממשלה: כמאה הפגינו בקיסריה, אלפים הפגינו בירושלים

שבוע 31 בקיסריה. קרדיט: מגזין לתוך הלילה

במוצאי שבת האחרונה, וטרום הדיון בבג"צ בעניין עתירת פרשת הצוללות של התנועה לאיכות השלטון היום, הפגינו אלפים בכיכרות ובצמתים. כמאה מפגינים הפגינו בקיסריה בסמיכות למעונו הפרטי של ראש הממשלה, בעוד אלפים הפגינו מול מתחם מעון ראש הממשלה בירושלים. תיעוד.

בשבוע ה-31 להפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו נרשמה ירידה משמעותית בכמות המפגינים. עדיין, אלפים מחו ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה הנאשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. כמאה מפגינים מחו נגד ראש הממשלה בצומת טופ דן בתל אביב. בקיסריה, כמאה איש ואשה הפגינו מול מעונו הפרטי של ראש הממשלה בדיון על המשך המחאה. עם התפזרות ההפגנה, נצפתה שיירת רכבים של תומכי ראש הממשלה, בהנפת דגלי ליכוד, נכנסת ליישוב. מנגד, לא נרשמו תקריות חריגות.

במהלך ההפגנה בקיסריה, חבר מועצת פרדס חנה כרכור, טל דנטס, אמר: "מורשת נתניהו תישאר איתנו פה עוד זמן רב, וזה דורש מכולם מאבק מאוד ארוך", והוסיף בנוגע להתנהלות האוצר שנחשפה בתחקיר "עובדה": "אנחנו מבקשים צדק, ולא צדקה. זה הבדל ענק".

"מורשת השחיתות חיה וקיימת בשלטון המקומי" קבע דנטס, והסביר: "שומרי הסף מאוד חלשים. אין למעשה מבקר למועצות. אין יועץ משפטי למועצה, יש יועץ לראש המועצה. זה הבדל ענק".

בירושלים, ע"פ סופרי צמידי מחאה, נרשמו כ-4700 מפגינים מול מתחם מעון ראש הממשלה. זאת בסתירה לדיווחים על ידי התקשורת. ברשתות החברתיות, ובחלק מגופי התקשורת כמו אתר 0404, היה פרסום כוזב על התזת תרסיס פלפל לעבר שוטר במהלך ההפגנה.

ממשטרת ישראל הובהר לגבי הפרסום בשעתו: "בדקות האחרונות מפורסם סרטון בו נראה כביכול שוטר שהותקף הערב באמצעות תרסיס מדמיע במחאה הנערכת בירושלים. נבהיר כי מדובר בסרטון ישן ואין מדובר באירוע שהתרחש הערב".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"