בארץ

יועץ הניו-מדיה של ראש הממשלה תועד מפר בידוד במהלך ניסיון לצלם הפגנה החשודה כפרובוקציה יזומה במהלך ההפגנה נגד ראש הממשלה בירושלים

קרדיט: צילום מסך, יואב גלזנר.

בליווי יועץ התקשורת עופר גולן, ובהחזקת מצלמה איכותית, יועץ הניו-מדיה של ראש הממשלה, טופז לוק, נתפס בעיני מפגין נגד ראש הממשלה. לוק למקורביו: "אני מתנצל שהפכו אותי לכלי ניגוח בראש הממשלה".

יועץ הניו-מדיה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, טופז לוק, תועד ביום ראשון האחרון (20.09) מפר בידוד בעת שניסה לצלם הפגנת מכחישי מחלת הקורונה בסמיכות להפגנות נגד ראש הממשלה בירושלים. זאת לאחר ששהה עם פמליית ראש הממשלה בוושינגטון להסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין. בהתאם, הנשיא טראמפ אישר כי איש סגל הבית הלבן נדבק במחלה. הפגנת הכחשת הקורונה התקיימה במהלך  ההפגנה בנוגע לכישלון הטיפול במשבר הקורונה של הממשלה הנוכחית. חלק מהמפגינים בהפגנה נגד ראש הממשלה והתנהלותה הכושלת של ממשלת ישראל במשבר הקורונה טענו כי הפגנת ההכחשה נועדה לפגוע בגל ההפגנה הנוכחי. ע"פ מתווה המוצע של משרד הבריאות, פמליית ראש הממשלה נדרשה להיות בבידוד רק חמישה ימים. נכון לכתיבת שורות אלה, חברי המשלחת קיבלו תוצאות שליליות לבדיקת הקורונה שנערכה בבית ראש הממשלה.

משתמש רשת הטוויטר והפעיל החברתי, יואב גלסנר, תיעד את לוק וגולן בורחים מרגע שהתגלו על-ידו מהאירוע כשבידי לוק מצלמה איכותית עם מיקרופון מחובר. גלזנר צייץ בטוויטר: "עופר גולן וטופז לוק נמלטים בחשיכה – רגע אחרי שנתפסו מצלמים מכחישי קורונה בשולי ההפגנה", והוסיף: "נגד טופז לוק הוגשה הערב תלונה למשטרה על הפרת בידוד אחרי המסע המופלא למדשאות הבית הלבן. שנה טובה".

טופז אינו היועץ היחיד של ראש הממשלה שהפר בידוד. עיתון הארץ דיווח אמש (21.09) כי יועצו המדיני של רה"מ וסגן-ראש המועצה לביטחון לאומי (המל"ל), ראובן עזר, הפר בידוד ביום שישי בעת ששהה בסופרמרקט במבשרת ציון. עזר הפר את הנחיות משרד הבריאות למשלחת עוד בוושינגטון כשיצא לרוץ מחוץ למלון בו שהתה המשלחת. בתוך כך, בדיווח של חדשות 13 עלה כי גם מאבטחיו של רה"מ הפרו את הנחיות משרד הבריאות במהלך הביקור בארה"ב.


פרויקטור הקורונה, הפרופ' רוני גמזו, התייחס במהלך ריאיון באתר החדשות ויינט לדיווח כי "מדובר באירוע חמור ולא צריכה להינתן הנחה לאנשי ציבור". מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגן על יועציו בישיבת הממשלה: "כולם צריכים ללמוד את ההנחיות של משרד הבריאות, להקפיד עליהן ולאכוף אותן בצורה שוויונית. עכשיו פתאום כולם מתעוררים מול אדם אחד", וציין: "כל מי שהפר בידוד צריך לשלם קנס, אבל אסור שתהיה אכיפה בררנית".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה לחדשות 12: "טופז לוק הגיע לבצע בדיקת קורונה בירושלים על פי ההנחיות שקיבל ממשרד הבריאות עם שובו מהמשלחת לוושינגטון, ולאחר מכן שב לביתו".

מצדו, לוק אמר בשיחה עם מקורביו: "ההנחיות שקיבלתי השתנו מספר פעמים אבל עם זאת הייתי צריך להקפיד יותר. אני מתנצל שהפכו אותי לכלי ניגוח בראש הממשלה ובכל מקרה אשלם מיוזמתי את הקנס". באתר ויינט דווח אמש כי לוק ועזר, יועציו של ראש הממשלה, נקנסו בסכום של חמשת אלפים שקלים.  

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה