בארץ

ח"כ עפר שלח: יש להקפיא את ההפגנות עד סוף הסגר

קרדיט: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
Written by אריה הלבר

ח"כ שלח צייץ: "מי שהמטרה יקרה לליבו צריך להגיד עכשיו: עוצרים עד סוף הסגר, ממשיכים בדרכים אחרות". מנגד, מחבורת CRIME MINISTER, אחת ממובילות המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נמסר:"שלח כשל במבחן המנהיגות הראשון שלו".

ח"כ עופר שלח הודיע אמש (22.09) כי לדעתו יש להקפיא את מאמצי המחאה עד תום הסגר. שלח כתב ברשת טוויטר: "אין דבר צודק יותר מהמחאה נגד ראש ממשלה מושחת וכושל. ואין דבר מוצדק יותר מעצירת ההפגנות ההמוניות נגדו ברגע הקריטי הזה", והוסיף: "מי שהמטרה יקרה לליבו צריך להגיד עכשיו: עוצרים עד סוף הסגר, ממשיכים בדרכים אחרות". 

מספר שעות לאחר דבריו של שלח, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת קבינט הקורונה כי "פארסת ההפגנות מול מתחם מעון ראש הממשלה בירושלים "חייבת להיפסק". זאת למרות ניגוד העניינים הנראה בשל העובדה הפשוטה: ההפגנות הנוכחיות הן מחאה נגד התנהלות הממשלה בראשות נתניהו כנאשם בעבירות חמורות. "מותר ללכת לכותל רק אם אתה גר במרחק אלף מטר משם, אבל לבלפור אפשר להגיע מכל רחבי הארץ. בכותל מותר רק קפסולות של 20 ובהפגנות הכל מותר. הפארסה הזאת חייבת להיפסק". נתניהו רמז לדבריו של שלח בכך כי את הצורך בהפסקת ההפגנות "מבינים גם בשמאל", וציין שמבחינתו האשמה מונחת בידי המפגינים: "אנחנו בשעת חירום. חייב להיות דין אחד גם לתפילות וגם להפגנות ולכל ההתקהלויות באשר הן. אחרת הציבור לא יישמע להנחיות ונגביר את התחלואה למימדים איומים".

בד בבד, בדף הפייסבוק של חבורת CRIME MINISTER, שמובילה את ההפגנות נגד ראש הממשלה, נכתב בנוגע לדבריו של שלח: "שלח כשל במבחן המנהיגות הראשון שלו", והסבירו: "אנו מצפים ממי שמתיימר להנהיג לא ליפול לספינים ולהיצמד לעובדות – ההפגנות באוויר הפתוח לא מדבקות. שלח נתן יד למסע ההסתה שמוביל הנאשם בפלילים בסיוע יועציו מפרי הבידוד נגד אלה שזועקים בכיכרות את האמת הפשוטה – נאשם בפלילים כשל בניהול המשבר ומטיל סגר משיקולים פוליטיים כדיי להימלט מהדין".

"את מנגינת בלפור אי אפשר להפסיק. אנחנו נחושים והמחאה רק מתגברת. האלפים ימשיכו לנהור לבלפור ולא נרפה עד שראש הממשלה הכושל והמושחת יילך הביתה" קבעו בתנועה.

תא"ל (במיל') אסף אגמון, פעיל מרכזי במחאה, כתב בפייסבוק: " כשנתניהו אמר כי אנחנו במצב חירום הוא צדק. כשכחול-לבן בגדו בבוחריהם הם חשבו שמצב חירום מצדיק מעשה בגידה. כשגמזו לקח על עצמו להיות ממגר הקורונה הוא ידע שהוא הולך לקראת אתגר עצום, אבל הוא הבין שהמצב הוא מצב חרום. כשהמוני אנשים טובים צייתו לסגר הראשון הם חשבו שהם עושים את המעשה הנכון להם ולחברה כולה. כשצוותי הרפואה סיכנו את בריאותם ועבדו מסביב לשעון עד אפיסת כוחות הם ידעו שהם ממלאים את שבועתם כאנשי רפואה. כשבעלי עסקים ראו את עולמם מתמוטט עליהם הם קיבלו את "גזירת הגורל" כמשהו שאף אחד לא יכול למנוע אותו. כשמיליון שכירים הפכו למובטלים הם חשבו שזאת ההקרבה שלהם בשביל שכולנו נשרוד", וקבע: "כל אלו ושאר תשעת מיליוני אזרחי ישראל לא שיערו בנפשם, וחלקם אף היום מסרב לראות, שמי שמנהיג את מדינתנו לא הכריז על שעת חירום בגלל מגפת הקורונה. 'החירום' בעיניו היא הסכנה לשלטונו".

"בשיגעונו, והסביבה המושחתת וההזויה העוטפת אותו, הוא רואה את מדינת ישראל משנית בחשיבותה ל'מדינת נתניהו'. הוא באמת מאמין שהוא ומשפחתו הם הדבר החשוב היחידי. לכן מעשיו בעיניו אינם בגידה באזרחיו אלא הדבר הנכון ביותר כי הם משרתים את הערך העליון , 'מדינת נתניהו'. לכן מותר לשקר, להפקיר את ביטחון ישראל, להרוס את כלכלתה, ליזום פרובוקציות ולביים השחרת ציבורים שלמים. מותר מבחינתו לקחת מפלגה שלמה בשבי ולהפכה לעדת פחדנים וחנפנים ונכון להפוך שומרי חוק למשרתי מטרותיו הנלוזות כמו דיכוי המחאה" אמר אגמון, והרחיב: "נתניהו , בדיוק כמו טרמפ ובולסנרו, אינו מודאג מהקורונה למרות ההצגות שהוא עושה. המתים, החולים, העניים, המובטלים, חסרי העתיד, כל אלו אינם נחשבים בעיניו. מה שקורה להם זה באשמתם או באשמת הסמול שזה כל מי שלא נשבע אמונים ומוסר את כבודו ונפשו כליל עבור 'מדינת נתניהו'".

"לכל המצקצקים ממרומי היציע המציעים לנו לקחת פסק זמן בזמן הסגר אדגיש כי הסגר לא נועד לפגוע בקורונה. הוא נועד לפגוע במחאה שהיא, ורק היא לצערי, מאיימת על שילטונו של הנאשם בפלילים שבמצבו הנפשי הנתון מקריב את שלום אזרחיו ועתידם. אנחנו במלחמה נגד כובש אכזר שלא בוחל בשום אמצעי. וכן, המלחמה הזו היא כמו כל מלחמה. היא מסוכנת, אפשר למות בה, אבל רק היא יכולה להציל אותנו. ולאלו האמיצים שירדו לזירת הקרב ונלחמים אני קורא, אל תתפתו לעשות את הטעויות שהכובש האכזר מייחל שנעשה. במלחמה אסור לזנוח את התבונה, הרגישות לדעת הקהל , החכמה והתחבולות. אתם חייבים להבין את האחריות המונחת על כתפיכם. הימים האלו הם קריטיים לעתידה של מדינת ישראל. יבחר כל אחד מאיתנו האם הוא למדינת ישראל או ל'מדינת נתניהו'" כתב אגמון.

עיתונאי וואלה ניוז ברק רביד דיווח כי שר החוץ גבי אשכנזי הציע בקבינט כי הצוות מקצועי של משרד הבריאות ומשרד המשפטים והמשטרה שגיבש את מתווה ההפגנות יגבש הצעה מעודכנת בנושא ההפגנות ויציג אותה לקבינט הקורונה מחר. גורמים שהשתתפו בדיון אמרו כי הצעת אשכנזי התקבלה.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר