בארץ דעות

מאמר דעה: שתיקת הכבשים

קרדיט: דף טוויטר בני גנץ.
Written by אריה הלבר

בזמן שהצד הליכודי בממשלת ליכוד כחול לבן משתוללים השקם וערב בתקיפה חסרת רסן את המנגנונים המעורבים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נדמה כי השעה מתגברת לכדי דבר אחד- שבירת הממשלה הנוכחית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי מפלגת הליכוד בממשלת ליכוד כחול לבן מוציאים חדשות לבקרים הצהרות שונות הנוגעות לחיי אזרחי המדינה, רובן ככולן בניגוד עמדות מוחלט לעקרונות עליהן הושתתה כחול לבן טרום פירוקה ע"י היו"ר, ח"כ בני גנץ. מצד חברי הממשלה מאותה מפלגה נשמעות לעיתים רחוקות פעימות רכות של חוסר נחת. אך לרוב, אם במשרות עסקינן, בשעה שהמשק עוסק באחוז המובטלים הגבוה של 18.9 ע"פ מדדי הביטוח הלאומי.

סיפוח, לדוגמא, ברור שראש ממשלה ישראל מתחבט. אדרבא, נדמה שניתן להקיש שראש הממשלה החליפי מונה בפסיביותו לפרזנטור המהלך החד-צדדי. מהלך שבמידה רבה חוששים במערכת הביטחון שיביא לאינתיפאדה שלישית. רציתם חברון? תקבלו חורבן מאותו סוג ישן נושן של 2004. אם נדבר על טרור "שקט", קרי שלא מדברים עליו, המצב בדרום מתמלא מחדש בבלוני תבערה. שיירת הדולרים לארגון הטרור חמאס מועברת, שוב בהפרת בחירות של יו"ר כחול לבן, במהרה. האיומים על ראשי התביעה והמערכת המשפטית בישראל עוברים בשקט יחסי וללא קריאות גינוי אמיתיות. פרשת המניות- עד חשיפת עתירת התנועה לאיכות השלטון, שקט יחסי מצד הרשויות האמונות על אכיפת החוק.

מערכת האיומים אותה חוו וחווים שופטי בית המשפט העליון, נתון המלווה בהסתה בעיתונות האוהדת את רה"מ על אף ההאשמות החמורות נגדו, פועמת ופועלת ביתר שאת. האם מערכת איומים זו היא נגזרת של המערכת או הברגים בה? אין לדעת. לא משנה איזה סוג שמן ישימו, כשהבורג מחליד- הוא מפסיק לעשות את תפקידו נאמנה. אולי אלה צעדים הננקטים ברוח המפקד, העומד בין כתלי בית המשפט כנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים ועוד מעז לטמא את פיו בשצף קצף בהפרחת קונספירציות. או בשתיקה נוכח פעילותם של אחרים.

כך, מול המערכה שהכריז רה"מ על אבני הבניין של הדמוקרטיה הישראלית, נשמעת הערות הביקורת הרפויות ומתחסדות לעיתים של הנהגת כחול לבן.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר