בארץ

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו בפרשת מניות הפלדה

קרדיט: התנועה לאיכות השלטון.

במסיבת עיתונאים אתמול דרשו ראשי התנועה חקירה פלילית בנוגע למעורבותו והחשדות הנוגעות לראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשה. בהתאם, התנועה דורשת ועדת חקירה ממלכתית. בג"צ הורה על הצדדים להגיש תגובה מקדמית עד השישה באוגוסט.

אחרי כשנתיים של חקירה מאומצת, איסוף חומרים וגביית תצהירים מעשרות בכירים לשעבר במערכת הביטחון ואלופים בצה"ל, התנועה לאיכות השלטון עתרה אמש (16.06) לבג"צ בדרישה לפתיחה בחקירה פלילית כוללת של פרשת הפלדות ואחזקת המניות בחברת סידריפט ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו והקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט ומתן ההיתר למכירת הצוללות המתקדמות למצרים. בתנועה מסרו כי העברנו אמש לבג"צ עשרות תצהירים ועדויות לאינטרסים כלכליים שעברו בעבור הסרת ההתנגדות הישראלית למכירת צוללות למצרים.

יו"ר התנועה, עו"ד ד"ר אליעד שרגא, מסר: "אנחנו נדרשנו להגיע לנקודה הזאת לאור כישלון מתמשך ומחדל מתמשך של מערכת אכיפת החוק, שהחליטה לעצום עיניים למרות קיומן של עשרות ראיות לכך שמדובר בפרשת שחיתות", והוסיף: "או שהם עצמו עיניים בגלל העוצמה הבלתי נתפסת של תמונת השחיתות, או שהם קיבלו החלטה מודעת משיקולים זרים שלא לחקור ולא להעמיק בפרשה הזאת. תהיה הסיבה אשר תהיה, אין הצדקה שהפרשה הזאת לא תיחקר".

יו"ר התנועה, עו"ד ד"ר אליעד שרגא, במסיבת העיתונאים אמש.

בהתאם, היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש), ד"ר אביחי מנדלבליט, וממלא-מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, יידרשו לענות במסגרת העתירה מדוע לא יורו "על פתיחה בחקירה פלילית כוללת של פרשת הפלדות/ אחזקת המניות בחברת סידריפט על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו". זאת לאור שנתניהו לא דיווח מעולם על אחזוקתיו ועל אחזקות בן דודו איש העסקים נתן מיליקובסקי בחברות סידריפט וגרפטק ועל כך שהן מוכרות מוצרי פלדה לחברת תיסנקורפ המייצרת את כלי שיט וצוללות. בתקופה בה ע"פ דיווחים שונים ועדויות נתניהו קיבל החלטות "פעם אחר פעם בניגוד לעמדת מערכת הביטחון". כל החלטות אלו, ע"פ העתירה, מתגבשות למקבץ החלטות בניגוד עניינים עד כדי ביצועה של עבירת מרמה והפרת אמונים הקבועה בחוק. בהתאם, כפי שעולה מנוסח העתירה, נתניהו לא העביר את אחזקותיו בחברת סידריפט לנאמנות עיוורת כפי שצווה עליו ע"י מבקר המדינה. בכך עבר לכאורה על הכללים למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים.

שרגא פנה לראש הממשלה נתניהו במסיבת העיתונאים: "רה"מ נתניהו, תסתכל לי בלבן של העיניים ותסביר לי איך הגיעו 16 מיליון שקלים לכיס שלך. לא מדובר פה בחמגשיות, לא מדובר פה בשמפניות, סיגרים או כיסוי אוהד. 16 מיליון שקל", ודרש: "תסתכל לעם ישראל בעיניים ותגיד להם איך הכסף הגיע לכיס שלך? איך אתה עושה את אותו מסע רכישות, רוכש צוללות וכלי שיט, ואתה מסתיר את העובדה שיש לך מניות בסידריפט? איך אתה יכול לישון בלילה כשאתה מקבל כאלה החלטות כשאתה יודע שיש לך קרובי משפחה שנהנים מהסיפור הזה?".

"אח"י שחיתות- חקירה עכשיו!" במוזיאון הימי בחיפה אמש. קרדיט: התנועה לאיכות השלטון, רענן כהן.

בעתירה נכתב תחת סעיף 18 כי "במשך כל אותה תקופה בה נתניהו איננו פוסל את עצמו בשל ניגוד העניינים שלו (באופן ישיר בשנות ההחזקה, ובאופן עקיף דרך 'כיסו' של מיליקובסקי)- רכישות משונות וחשודות ממשיכות להתבצע מתיסנקרופ, וככל שהזמנות רבות יותר מופנות לתיסנקרופ- כך תיסנקרופ נדרשת לפלדות נוספות- והיא בתורה פונה אל ספקית הפלדות שלה (אשר תיסנקרופ היא לקוח-עוגן שלה)".

בהתאם, בג"צ הורה על הצדדים להגיש תגובה מקדמית עד השישה באוגוסט השנה. שרגא התייחס לקביעת בג"צ: "בג"צ דורש מהמדינה תשובה דחופה. עשרות התצהירים והעדויות שהגשנו מדברים בעד עצמם. מדובר בחשד לפגיעה בביטחון המדינה ונדרשת חקירה פלילית חקירה בנושא".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"