בארץ

גם בשבת האחרונה אירוע תפעולי באסדת לוויתן

קרדיט: עמותת שומרי הבית.

באתר האינטרנט של פרויקט לוויתן נכתב כי "משגרת הטיפול באירועים כאלה, ולצורך שמירה על הסביבה, הופעל לפיד האסדה". בהודעת משרד האנרגיה בשבוע שעבר נכתב כי מהנדסים מטעם המשרד יגיעו לבחון את מערכות האסדה, אך לא ברור מתשובות המשרד האם המהנדסים אכן הגיעו לאסדה.

באסדת לוויתן התקיים אמש (09.05) בשעות הבוקר המוקדמות אירוע תפעולי זו השבת השנייה ברציפות. כך עולה מפרסום באתר פרויקט לוויתן. ע"פ המידע שהתקבל במגזין לתוך הלילה, האירוע חייב את הפעלת הלפיד לפחות ארבע שעות. באתר הוסיפו כי "משגרת הטיפול באירועים כאלה, ולצורך שמירה על הסביבה, הופעל לפיד האסדה".

"בזמן שישנתם: להבות ענק מאסדת לוויתן. שבת שלום מנובל אנרג'י לאזרחי מדינת ישראל. תקלה מספר 22 תוך ארבעה חודשים" נכתב בדף הפייסבוק של עמותת שומרי הבית בתיעוד האירוע, והוסיפו: "לא נתרגל ולא נוותר לעולם. זה האוויר שלנו והמדינה שלנו. וביחד אנחנו #עוצריםאתאסוןהגז". גורם בעמותה אמר למגזין לתוך הלילה: "תקלה נוספת. 22 במהלך 4 חודשים. נובל מיישרים קו עם הרקורד שלהם בקולורדו, תקלה אחת לכל 5 ימים…אין הרבה מה להרחיב. הלפיד בער באופן מאוד מרשים הבוקר, סביב 5:20".

הגורם הוסיף כי "באופן מעניין, מועדי התקלות המרובות באסדה חופפים לעיתים קרובות למועדי הכיולים השגרתיים המרובים בתחנות הניטור בסביבה, מועדים קבועים הידועים גם לנובל אנרג'י, במהלכם תחנות הניטור אינן מנטרות".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "אתמול סביב השעה 6:00 התקבלה הודעה מחברת נובל אנרג'י על תקלה תפעולית באסדת לוויתן. החיישנים על האסדה פעלו, והופסקה הזרמת גז לחוף. בעקבות התקלה הופעל הלפיד המשמש לשחרור ושריפת הגז שהיה כלוא במתקני האסדה. בעת התקלה לא נרשמו חריגות בערכי איכות אוויר בתחנות הניטור באזור החוף. סביב השעה 10:00 בבוקר, האסדה שבה לאספקת גז סדירה לחוף", אך הוסיפו: "המשרד להגנת הסביבה בוחן, כבכל מקרה מסוג זה, את עמידת המתקן בתנאי החוק וההיתר, ויחליט על צעדיו בהתאם".

בהודעה מטעם משרד האנרגיה בנוגע לאירוע התפעולי בשבת שעברה נכתב כי "אירעה תקלה באסדת לוויתן. בעקבותיה נשלח צוות המהנדסים של המשרד לאסדת לוויתן ובחן את הסיבות לתקלה שהביאה להפעלת הלפיד בלחץ גבוה", והסבירו שהתקלה התרחשה בעת ביצוע מבחני קבלה של מתקן טורבו- אקספנדר להגדלת את ייצור הגז הטבעי. "במקטע המדובר בו אירעה התקלה, הברז שאחראי על החלפת החנקן בגז טבעי לא נסגר, מה שהביא לדליפת הגז הטבעי. מהנדסי המשרד מצאו כי בפרוטוקול התהליך לא נכללה בדיקת מצב של ברז הניקוז. מערכת הבטיחות האוטומטית באסדה זיהתה את הדליפה, עצרה את הפעלת האסדה והלפיד הופעל" הרחיבו בהודעה.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"