בארץ פנאי

הטיול אחרי הסערה

קרדיט: מגזין לתוך הלילה, ארכיון.

אז עברתם את סגר מספר שלוש, וההקלות עדיין לא בשטח. אך זה לא אומר שלא הגיע הזמן לתכנן את היום שאחרי. מערכת לתוך הלילה ארגנה לכם טיול חמוד של אתר ארכיאולוגי, גבינה טעימה ויין טוב. תתכוננו.

אז מה אפשר להגיד? סגר מספר שלוש נגמר והלך לו, מספר הסדרות שאינן חוזרות לך בלופים בנפשיך הולך ומצטמצם. נכון, הפוליטיקה המקומית נראית אולי כמו "בית הקלפים" על סטרואידים, אבל זה לא ממש ישנה לך. לשם כך, מערכת לתוך הלילה ארגנה לכם טיול חמוד שמשלב אהבת הארץ, גבינה ויין, ליום שאחרי הקורונה, או לפחות אחרי תקנות החירום, מה שיבוא מוקדם יותר.

אז איפה אנחנו מתחילים? באתר ארכיאולוגי. לא סתם אתר, אלא באחד האתרים הארכאולוגיים החשובים של הגנים הלאומיים בישראל- סקיתופוליס, או בשמה האחר בית שאן. האתר מאגד את העיר התחתונה והעליונה באתר משומר היטב. נוף מדהים והרבה היסטוריה מחכים לכם שם. בין אם זה מצודה מצרית קטנה באקרופוליס, רחובות רומים וביזנטיים, פיסול ופסיפס- אין מה לתאר: אנחנו לא סקפטיים כשמדובר בסקיתופוליס.

קרדיט: מגזין לתוך הלילה

אם ארכאולוגיה בתקופות הברונזה, ברזל והקלאסית זה לא בדיוק הטעם שלכם, אפשר ללכת לאתרים נוספים באזור כמו גן לאומי כוכב הירדן. מבצר צלבני משומר היטב, או ללכת אפילו אם אתם בתחושה הרפתקנית יותר למבצר הארבל. מעורות מסתור של מתנגדים לשלטון הורדוס והמרד הגדול. בסקר הארכאולוגי במקום בשנת 1922 נסקרו כ-50 מערות, מתוכן 36 מופו. בצוק הארבל אף התגלו כ-120 מערות שהוכשרו למגורים.

קרדיט: מגזין לתוך הלילה

בנוגע לאטרקציות אחרות, אנחנו יכולים להמליץ על מחלבת ברקנית לגבינות וחוות השוקולד גליתא לכיף מתוק עם ילדים. אם אתם בעניין של יין, אנחנו ממליצים על יקב סריג במושב מרחביה. יין טעים, לא יבש מדי, שמצליח לעשות כיף גדול. יש גם ליקרים מגניבים במקום. האב מגדל ענבים, והבן הוא היינן. הכל נשאר במשפחה. המחירים נוחים ונעים בין 40-50 שקלים לבקבוק. תהנו.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה