בארץ

אלפים בהפגנות ברחבי הארץ שלשום נגד הטלת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילי

קרדיט: רענן כהן.

אלפים הגיעו במספר מוקדים ברחבי הארץ אמש למחות נגד הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ בנימין נתניהו. יו"ר התנועה לאיכות השלטון שארגנה את המחאה בתל אביב: "הכל כאוס".

אלפים הפגינו אמש במספר רב של מוקדים ברחבי הארץ נגד הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת הנאשם בעבירות חמורות. התנועה לאיכות השלטון, אחת העותרות לבג"צ בנושא, קיימה הפגנת אלפים בכיכר רבין בתל אביב בסימן "אומרים לא לממשלת השחיתות". ע"פ דיווחים שונים, בהפגנה היו כארבעת אלפים משתתפים ועוד כ-100 אלף צופים בבתים. בד בבד, מאות הפגינו מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, נגדו ונגד בג"צ.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ד"ר אליעד שרגא, אמר במעמד: "רק אתמול חשבנו שאנחנו יודעים להבדיל בין טוב לרע, בין אמת לשקר, בין חושך לאור, רק אתמול חשבנו שאנחנו יודעים להבדיל בין צודק ללא צודק, מושחת ולא מושחת. והנה לפתע היום אנחנו מבינים שהכל הבל הבלים. הכל כאוס", והוסיף: "רק אתמול עד חשבנו שאסור לבגוד, ולגזול ולדבר דופי ולתפור שקר ולדבר מרמה, אבל היום פתאום הכל מותר".

קצין חינוך ראשי לשעבר, תא"ל (במיל') נחמיה דגן, נאם באירוע: "תחילת חורבנו של הבית הראשון היה 72 שנים לקיומו, והוא נחרב בגלל מלחמות אחים. תחילת חורבנו של הבית השני היה לאחר 72 שנה לקיומו, והוא נחרב בגלל מלחמות אחים. אנחנו חגגנו שלשום 72 שנה לקיומה של מדינת ישראל, שנת ה-72 הייתה שנת שיא לפלגנות ולהסתה בחברה הישראלית. אותי זה מפחיד. חברה מפולגת ומסוכסכת, שלטון מושחת שמסית, מפלג ומסכסך, אותי זה מפחיד".

קרדיט: רענן כהן.

פרופ' ענת אדמתי, מאוניברסיטת סטנפורד ארה"ב, אמרה במעמד: "זו הפגנה חשובה שמוחה על מה שחייבים למחות עליו – יש לנו כאן מצב שהממשלה, והסכם קואליציוני רומסים את הדמוקרטיה, מבזבזים כספי ציבור בדיוק בזמן שיש לנו מגיפה קשה. כאן צריך ממשלה חכמה, יעילה, וזה לא מה שאנחנו רואים. מה שאנחנו רואים זה ניצול של המצב הזה ליצור ממשלה בזבזנית, שנותנת כוח למישהו שנאשם בפלילים".

בהתאם, מאות הפגינו בחיפה ובבאר שבע נגד הטלת המנדט להרכבת ממשלה על נתניהו.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"