בעולם

מנהיג צפון קוריאה נצפה לראשונה מאז דיווחים על הידבקותו בקורונה

מפעל הדשן צפונה מפיונגיאנג.התמונה נלקחה בראשון במאי ופורסמה ב-2 במאי. קרדיט: KCNA.

סוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה דיווחה על ביקורו של המנהיג והשתתפותו בטקס החניכה של מפעל דשן חדש במדינה. בדיווח נכתב כי האנשים במקום "פצחו בקריאות הידד" בעת ביקורו במקום.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, נצפה לראשונה בציבור מזה 20 ימים באירוע פתיחת מפעל דשן חדש מצפון לפיונגיאנג. כך פורסם היום בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA. זאת בשעה לשמועות עולמיות על מותו של המנהיג שלא נצפה מאז ה-12 באפריל. רשות השידור הממלכתית-בריטית ה-BBC ציינה כי נכון לכתיבת שורות אלה לא ניתן היה לאשש את הדיווח באופן עצמאי.

בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית דווח כי המנהיג הגיע למקום מלווה בבכירי הממשל, וביניהם אחותו קים יו-ג'ונג. באתר החדשות היפני "ג'אפאן-טיימס" דווח כי באירוע בסאנצ'ון המנהיג הצפון-קוריאני לבש שחור ואף השתתף בטקס גזירת סרט הפתיחה של המפעל. באירוע לא נרשמה הודעה כלפי הממשלים בסאול או בוושינגטון. מנגד, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לא הגיב לדיווחים על הופעתו המחודשת של קים, אך אמר לעיתונאים שיהיה לו משהו "להגיד על כך בזמן המתאים". השערות לגבי בריאותו של קים החלו לאחר שפספס ב-15 באפריל את ציון יום הולדתו של סבו, קים איל-סונג, מאז לקיחת מושכות השלטון בשנת 2011. ע"פ ה-BBC, השמועות על מותו של קים החלו בפורומים של עריקים צפון-קוריאנים באינטרנט.

בדיווח צפון-קוריאני הוסיפו כי קים ממשיך את שגרת יומו בשליחת ברכות למנהיגי סוריה, קובה ודרום אפריקה. קים הביע גם "הכרת תודה" לפועלים אשר בונים מתקנים תיירותיים בעיר החוף וונסן. בדיווח הנתון לא הוכללו תמונות. במקביל, במשרד נשיא דרום-קוריאה, מון ג'יאה-אין, הודיעו שהם לא איתרו פעילות חריגה של הממשל הצפון-קוריאני, הקבינט או במפלגה השלטת במדינה מצפון אשר עלולות להסגיר סימנים למצב חירום.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה